    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Oplacalnosc kredytow w CHF
    Date: Mon, 25 Oct 2010 10:15:48 +0200

    "Jacek" <m...@s...pl> wrote in message
    news:ia3ces$r45$1@node1.news.atman.pl...
    > Nie chodzi mi o jasnowidztwo, tylko o to ze ewidentnie coraz więcej EURo
    > trzeba zapłacić za CHFa... a to oznacza tylko tyle, ze kredyt w CHF będzie
    > drożał.
    > Inaczej mówiąc im gospodarka EURO będzie słabsza (a cały czas o tym się
    > mówi, że jest źle) tym mniejszą siłę nabywczą będzie miało EURO.
    > A z tego wykresu widać ewidentnie, że EURo cały czas traci do CHFów.

    Chcesz spekulowac na walucie twoja sprawa.
    Sprawa EUR w Polsce jest jeszcze bardzo odlegla, martw sie raczej kursem PLN
    do jakiejkolwiek waluty wymienialnej. Najblizsze lata pokaza, czy Polska
    powtorzy wariant grecki (finanse publicze). Efekty odpija sie negatywnie na
    PLN, gdyz Grecja miala EUR i nie mieli bufora w postaci wlasnej waluty.
    Trzymalbym sie daleko od jakiejkolwiek waluty przy kredycie, bo chociaz
    przejsciowo moze sie wydawac wszystko OK w perspektywie paru miesiecy i PLN
    sie bedzie wzmacnial, to motem moze juz nie byc tak rozowo. Jakby ktos
    trafnie umial przewidziec trendy walutowe, to bylby bardzo bogatym
    czlowiekiem, ale to nie jest do konca mozliwe, a jak tego kredytu walutowego
    nie zabezpieczasz roznymi instrumentami pochodnymi (wiekszosc tego nie robi
    i takie produkty sa slabo dostepne dla indywidualnych) to wystawiasz sie na
    bardzo duze ryzyko, szczegolnie, ze jestesmy w okresie kiedy banki centralne
    uprawiaja 'wojny walutowe'.