    From: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange i CITI - Przygody z Poleceniem Zapłaty
    Date: Fri, 31 Mar 2006 13:49:04 +0200

    xXx napisał(a):

    > Posiadam KK w Citibanku ale bez rachunku osobistego. Pan z infolinii
    > powiedział że można obciążyć rachunek karty, Poleceniem Zapłaty.

    Owszem, można, ale PZ dotyczy rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych
    (lub innych), chyba żaden bank nie pozwala na obciążanie przez PZ
    rachunku karty kredytowej!

    > Postanowiłem włączyć PZ dla rachunków z Orange.

    Błąd. Skoro chciałeś płacić kartą kredytową, trzeba było złożyć zlecenie
    stałego obciążania karty kredytowej, a nie Polecenie Zapłaty.

    > Dla utrudnienia chciałem płacić za telefon zarejestrowany na inną
    > osobę.

    To nie jest przeszkodą przy płatności KK. A z PZ bywa różnie, ale
    generalnie da się to przejść (jeśli bank i wierzyciel nie robią problemów).

    > Pewnego dnia przyszedł SMS od Orange, że bank odrzucił zlecenie
    > polecenia zapłaty i informacja żeby wyjaśnić to z bankiem.

    Logiczne: bank nie przyjmuje PZ dla rachunków karty kredytowej. To są
    dwa odrębne instrumenty.

    > A więc dzwonię na infolinię CITI a tu niespodzianka. Pan mówi że to
    > pomyłka i PZ jest niemożliwe jeśli się nie posiada konta osobistego i
    > radzi żebym zlecił obciążanie karty zamiast PZ.

    I dobrze Ci powiedział.

    > Dzwonię do Orange. I tu znów niespodzianka, pani informuje że jako
    > powód odmowy wpisano brak pieczątki, podpisu lub błędne dane.

    Standardowy bałagan w Orange ;)

    > Czyli z tego by wynikało że jednak da się wykonać PZ tylko coś źle
    > wypełniłem. Dziś dwonię jeszcze raz do Orange, i pani mówi że źle
    > wpisany identyfikator klienta w oświadczeniu płatnika, o jakiś
    > pieczątkach czy innych rzeczach nic nie wspomina. Czyżby się coś od
    > wczoraj zmieniło ?

    Jak wyżej ;)

    > I jeszcze jedno. Po wejściu na stronę Orange dla klientów
    > indywidualnych http://tinyurl.com/kzud3 nie ma wymienionego PZ jako
    > formy płatności, natomiast w ofercie dla firm, jest:
    > http://tinyurl.com/kf9y7 I to jeszcze reklamują Citi jako pierwszy
    > bank, który umożlwia PZ. Czy to znaczy że klienci indywidualni nie
    > mogą korzystać z PZ i dlatego powodem odmowy był brak pieczątki ?

    Jak wyżej. Oczywiście, że PZ dostępne jest dla indywidualnych. Ale Ty
    nie chcesz PZ ;-)

    Reasumując: jedyne co musisz zrobić to wypełnić ten druczek, zamiast PZ:

    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/296/303470.p
    df

    Co z nim zrobić - poczytaj o tym tutaj:
    http://www.orange.pl/portal/map/map/private_hw_pay?T