eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOstrzezenie: Lukas - ujawnione bledy konwersji ze starego do nowego systemuRe: Ostrzezenie: Lukas - ujawnione bledy konwersji ze starego do nowego systemu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "witrak\(\)" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ostrzezenie: Lukas - ujawnione bledy konwersji ze starego do nowego
    systemu
    Date: Sat, 21 Jan 2006 09:28:52 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 90
    Message-ID: <dqsqtn$hse$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <dqpb3k$8f3$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <dqrbed$kes$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: alterra.interkom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1137831671 18318 195.150.21.109 (21 Jan 2006 08:21:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 21 Jan 2006 08:21:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.3790.1830
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.1830
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:375573
    [ ukryj nagłówki ]


    "piwar" <p...@w...too.polbox.com> wrote in message
    news:dqrbed$kes$1@news.onet.pl...
    > On 2006-01-20 01:41, witrak() wrote:
    >> 2) Podczas konwersji skrocono *bez ostrzezenia* tekst
    >> w polu "tytulem". Sprawa jest skandaliczna, bo do tego bank nie
    >> ma prawa
    >> w zadnym przypadku: W ten sposob ktos moze niechcacy zaplacic
    >> nie za to,
    >> za co zamierza.
    >> Tej drugiej sprawy jeszcze nie zglosilem - zobaczymy co
    >> odpowiedza.
    >
    > Mi nic nie skrócili. Przed chwilą sprawdziłem, w tytułach zleceń
    > są
    > wszystkie znaki, które kiedyś wpisałem. Pocięte niestety, bo na
    > przykład
    > początek numeru klienta jest w pierwszym polu, koniec w drugim.
    > Ale nie
    > ma to znaczenia. Ilości znaków nie zmniejszyli. A czytelność
    > zależy od
    > systemu w banku odbierającym.
    > Niestety nie pamiętam, jak było w starym systemie (bo dawno nie
    > robiłem
    > nowych zleceń). Ale nowy to ewidentne ułatwienie dla banku,
    > utrudnienie
    > dla klienta. Pole "tytułem" w zbiorze elixir ma 4x35 znaków.
    > Zamiast
    > zaprogramować system, by dzielił wpisane 140 znaków na 4x35,
    > zmuszają
    > klienta do podzielenia go ręcznie.

    Istotnie - lacznej ilosci znakow nie zmiejszyli. Co do pociecia to
    zmiana jest akceptowalna, bo wczesniej tez byl problem - w recznie
    wypelnianym formularzu ludzie -(uwazajac kazda linie za oddzielna
    czesc pola) nie dawali odstepu, gdy slowo konczylo sie na
    ostatniej
    pozycji linii, i rozpoczynali w nowej linii od pierwszego znaku.
    Przez to w tekscie scalonym albo zlewaly sie w jedno dwa fragmenty
    napisu, albo bank dodawal spacje, dzielac jedno slowo, ktore
    klient
    zaczal w jednej a skonczyl w nastepnej linii. Wiec teraz nie jest
    gorzej :-)

    Ale co do obciecia, to jest w tym cos dziwnego i chyba po prostu
    program konwertujacy byl niedopracowany. Mysle, ze student, co to
    pisal,
    mial duzego kaca.

    > Skrócona została natomiast "skrócona nazwa odbiorcy". I, co
    > ciekawe, nie
    > w bazie danych (bo stare nazwy nadal są długie) a w formularzu,
    > który
    > nie pozwala na więcej niż 10 znaków.

    Caly system od strony interfejsu uzytkownika jest na poziomie
    programu na zaliczenie. Zaczynajac od rozplanowania formatki
    - tyle jest miejsca, ktore tam traca na zbedne elementy
    graficzne...
    A potem oczywiscie oszczedzaja na roznych rzeczach. Duzych
    bledow (klasy powaznego grzechu przeciwko ergonomii badz
    uzytecznosci) naliczylem tam kilkanascie, plus dziesiatki
    drobiazgow, swiadczacych o totalnym braku profesjonalizmu.
    [Kwiatuszek z tej dziedziny - przy wypelnianiu zlecenia stalego
    mozna albo podac kwote i czestotliwosc, albo wypelnic harmonogram.
    Dla kazdego z tych przypadkow jest klawisz. Ale sposob
    specyfikacji
    okresla sie przez radiobutton. Tyle, ze samo wypelnienie
    harmonogramu nie przestawia tego zlecenia na "harmonogramowe"
    i system przy zatwierdzaniu zglasza blad, ze nie podano
    czestotliwosci. I *musi sie* recznie przestawic... Wszystko
    dla wygody klienta :-) ]

    > Poza tym pamiętam, żeby - parafrazując - te minusy nie
    > przesłoniły mi
    > plusów. ;)

    Prawde mowiac, dla mnie stary system przy wszystkich jego
    "dziwnosciach" mniej mial bez porownania mniej efektywnych
    utrudnien, niz nowy.
    Chocby wyswietlanie historii: czemu nie mozna wyswietlic
    sobie chocby i dwustu pozycji na jednym ekranie, tylko daja
    po kilka pozycji ? Przez to nie mozna przeszukiwac historii.
    A to ich wyszukiwanie oczywiscie nie wiadomo jak dziala,
    ale na pewno nie tak jak powinno - w kazdym razie wg
    zawartosci tytulem sie nie da...
    Moze zreszta po to dali "eksport". Ale na razie nie dziala
    i sadzac po czasie doprowadzania do dzialania poczty wewnetrznej,
    poczekamy na to jeszcze z rok.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1