  • Data: 2009-10-21 20:43:11
    Temat: Re: PGE - zapisujecie się?
    Od: maruda <r...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Policz sobie o ile musza wzrosnac ceny akcji na debiucie
    > by sie zwrocily koszty bankowe kupna na pierwotnym.
    > A potem okresla jaka jest szansa, ze tak sie stanie
    > (to ta trudniejsza czesc).
    > Jezeli wzrosnie mniej to lepiej kupic na gieldzie.

    Zadanie "obliczeniowe" jest banalne na byle sprytszicie, niech każden
    policzy sobie sam.
    Co należy uwzględnić:
    (załóżmy, że masz 10k swojej kasy, bierzesz kredyt na 90tys, razem masz
    100k)

    - prowizja od kredytu (0.5%) = 450zł
    ( załóżmy redukcję 95%)
    dostaniesz akcji za 5k
    - prowizja maklerska przy zakupie i sprzedaży akcji (2*0.4%) = 40zł
    (załóżmy wzrost ceny akcji 15%)
    - zysk brutto = 750 - 40 - 450 = 260zł, minus Belka = 237zł zysku netto.
    Wpłacając swoje 10k do OF masz to samo bez ryzyka po pół roku.
    Warto?

    Można to samo policzyć zakładając redukcję 90%, ale wtedy należy założyć
    mniejszy wzrost ceny na debiucie, bo to oznacza mniejszy popyt.

    A teraz gwóźdź programu: Popyt jest tak mały, że nie ma redukcji.
    Dostajesz akcji za 100k, nikt ich nie chce kupować, cena na debiucie
    spada o 10-20%, a bank mówi "wyskakuj ze stówy".

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.