    From: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO BP-koszmar z przelewami!!!
    Date: Thu, 10 Oct 2002 08:42:27 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Pierzasty" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:

    > Użytkownik Slawek Kos <s...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napi
    > sał:ani5mq$plg$...@n...tpi.pl...

    > Problem tkwi chyba nie w tym jak to zrobic zeby bank zrealizowal przelew,
    > tylko kto jest dla kogo bank dla mnie czy odwrotnie.

    Wypelnic formularz zgodnie z instrukcja.
    Zawsze sa jekies instrukcje do formularzy. Dziwi cie to?

    > To wszystko z numerami jest oczywiscie proste - ale jezeli tyle osob ma
    > problemy to oznacza tylko jedno - TO ZLE BANK ZROBIL.

    Wlasnie, ze nie "tyle osob" tylko ten jeden...
    Skargi na niemoznosc wykonania przelewu ze wgledu na beldny numer to byly
    dosc liczne,a le na mBank nie ePKO.

    > Moj jeden z rachunkow jest bardzo stary i tak naprawde ma tylko 4 cyfry
    > ktore cos znacza - reszta to zwykle smieci (cyfry kontrolne, numer
    > oddzialu).
    > Jesli masz watpliwosci to napisz z pamieci 10 numerow swoich niby znanych
    > numerow rachunkow. Jest pewne, ze sie pomylisz .

    W tej chwili po ostatnich zmianach to tylko jeden numer konta podam z
    pamieci...;-)
    I co z tego?
    Jaki to ma zwiazek z tym watkiem?

    > Spacje (czy tez kreski) sa po to aby latwiej bylo operowac dlugimi grupami
    > cyfr.I tak powinno byc i tego klient powinen sie domagac.A nie z pokora
    > przepraszac ze czegos tam nie doczytal.

    To powiedz to Balcerowiczowi, ktory podpisal zarzadzenie o numerach
    rachunkow...

    > I dygresja . Zauwazylem ze na fakturze z Idei zaniechano pisania numerow
    > jednym ciagiem - wprowadzono spacje. Ktos zrozumial ze to sprawia klopot

    Raczej doczytal zarzadzenie prezesa NBP (ktorego nie znasz) gdzie jest
    napisane, ze NA PAPIERZE uzywa sie spacji a w komputerze nie. Oraz NIE uzywa
    sie kresek.

    IMHO nie masz racji z zalozenia - grupy po 4 cyfry w zapisie numeru rachunku
    sluza latwiejszemu PRZEPISYWANIU a nie zapamietywaniu numeru. Nikt nie
    liczy, ze 26-cyfrowy numer rachunku bedzie sie pisalo z pamieci. Nawet nie
    nalezy pisac z pamieci. IMO.

    --
    Pozdrowienia
    ---