eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPRECYZYJNE METALE - kilka slow wyjasnienia dla zainteresowanych › Re: PRECYZYJNE METALE - kilka slow wyjasnienia dla zainteresowanych [OT]
  • Data: 2008-06-16 07:44:09
    Temat: Re: PRECYZYJNE METALE - kilka slow wyjasnienia dla zainteresowanych [OT]
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "skippy" g351nq$dvr$...@n...news.neostrada.pl

    > Ja wybijam "i/lub" ale chyba nie da rady, jakaś plaga małpowania angielskiego.
    > Wygląda na to, ze tylko prawnicy i niektórzy programiści rozumieją jeszcze
    > te subtelności w 'lub' i 'albo'.

    O jakie subtelności Ci się rozchodzi? ;)
    O to, że 'albo' ma inną wartość niż 'lub'?
    W języku polskim ***nie ma***!!

    I to jest straszniejsze niż straszne!!! ;)

    Jak zapisać 'Zuzię poślubię lub Jadzię.'?
    (jeśli dopuszczam wielożeństwo, zatem i małżeństwo z obiema naraz,
    choć nie wykluczam i tego, że ożenię się tylko z jedną z nich) ;)

    -=-

    W języku polskim istnieje tajemnicze dopowiedzenie 'był zdolny,
    albo i bardzo zdolny', czyli stawianie przecinka przed 'albo',
    który sprawia, iż 'albo' zamienia się w 'i/lub'. Problem w tym,
    że nie znam nikogo, kto by jakoś usystematyzował ten przecinek
    i to dopowiedzenie. Tym bardziej nie znam nikogo, kto by
    świadomie stosował takie przecinkowanie. :) (czy to w pisaniu,
    czy to w czytanie)

    Jak na pewno pamiętasz -- ,,grupa trzymająca władzę'' usunęła (choć
    usuwanie jest zabronione) słowa 'lub czasopisma' czy jakoś podobnie. :)

    I pani Jakubowicz tłumaczyła się jakoś głupkowato.
    (jakby nie pojmowała i wagi_problemu/swej_sytuacji/grożących_jej_konsekwenc
    ji,
    i konsekwencji usuwania nienarodzonych a poczętych słów w ogóle) ;)

    -=-

    Na kolegium do spraw ;) kobieta zapisuje moje zeznania:

    ciężarówka uderzyła w uszkodzony błotnik

    podczas gdy ja zeznaję

    ciężarówka uderzając w mój samochód, uszkodziła błotnik w moim samochodzie

    Na szczęście nie było plagiatu z Kaczmarskiego:

    kazali podpisać ręką trzymali mnie za głowę ;)

    Ballada o ubocznych skutkach alkoholizmu

    [..] Kazał podpisać. Ręką trzymał mnie za głowę [..]

    Jacek Kaczmarski
    1979

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'