eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPSD2 mBank i pewnie nie tylko...Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
  • Data: 2019-08-05 12:44:17
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-08-05 o 12:13, J.F. pisze:
    >>> a jak apki nagle zabraknie ?
    >> Nie rozumiem.
    >
    > No telefon wpadnie do kibla. Albo ukradli.

    Z dziś:
    Równie niepokojące dane przedstawia nowy raport Instytutu Kościuszki -
    "Wyzwania w cyberprzestrzeni". Z zebranych przez jego autorów danych
    wynika, że już co 13 e-mail zawiera złośliwe oprogramowanie, którego
    celem jest zainfekowanie komputera, systemów komputerowych, sieci czy
    urządzeń mobilnych.

    Dość przerażające. A gdyby tak oddzielić system autoryzacyjny od
    domowego komputera? Wydaje się, że np. wojsko czy policja mają swoje
    sieci, bez punktów styku z powszechną - Internetem - a zatem włam nie
    jest możliwy lub przynajmniej bardzo utrudniony.

    Zainteresowała mnie ta teza:
    Phishing działa przede wszystkim dlatego, że domagamy się od
    zwykłych ludzi 'nadludzkich możliwości'. Badania przeprowadzone w
    najbardziej zaawansowanych technologicznie krajach świata pokazują, że
    tylko 5 procent populacji potrafi wykonywać bardziej skomplikowane
    zadania w zetknięciu z IT. My tymczasem chcemy, by wszyscy potrafili
    odróżniać fałszywe treści od prawdziwych. - tłumaczy Michał Jarski,
    ekspert ds. cyberbezpieczeństwa.

    Wydaje mi się, że coś w tym jest. Zamiast domagać się znajomości
    certyfikatów, stron, rozpoznawania maili, SMS-ów etc. może warto byłoby
    pomyśleć o rozwiązaniach bardziej odpornych na błędy użytkownika.

    >> Przychodzą mi do głowy co najmniej 3 powody:
    >> 1) smartfon jest urządzeniem o wiele bardziej osobistym
    >
    > Owszem, ale czesto komputer tez jest osobisty.

    Co więcej - telefon zazwyczaj klient ma przy sobie - komputer dużo
    rzadziej. A noszenie przy sobie narzędzia autoryzacyjnego chyba nie jest
    dobrym pomysłem. Szczególnie, iż Kowalski może go potrzebować powiedzmy
    raz na miesiąc (ot, przelewy za mieszkanie, media itd.).

    >> 2) wszystkim nie dogodzisz, a więcej ludzi ma smartfona niż komputer
    >
    > chyba jednak klient wlasnie pokazal, ze chce uzyc komputera.
    > Szczegolnie ze funkcjonalnosc nie jest ta sama.

    Zdecydowanie.
    Dziś przeczytałem:
    Tak jest w przypadku autentykacji biometrycznej, która umożliwia
    konsumentom potwierdzenie tożsamości przez zwykłe dotknięcie palcem
    własnego telefonu czy zrobienie zdjęcia swojej twarzy. W ciągu
    najbliższych kilku lat biometria stanie się nowym standardem
    potwierdzania tożsamości, wypierając tym samym kody czy hasła. Biometria
    zapewnia jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, dzięki czemu pomaga
    bankom i internetowym sprzedawcom spełnić wymagania nowych przepisów,
    związanych m.in. z silnym uwierzytelnieniem - komentuje ekspert.

    Mimo przeciwników biometrii - jak widać są też jej zwolennicy. Często
    mówią o telefonach, bowiem czytnik linii jest tam już niemal standardem.
    A na pewno za kilka lat będzie. W komputerach do rzadkość, aczkolwiek
    coraz więcej laptopów już ma. Wydaje się zatem, iż nie tylko z punktu
    widzenia bankowości, ale też ochrony danych szerzej rozumianej biometria
    ma przyszłość.

    > Byc moze ... ale apka powinna sie jakos zabezpieczac.
    > Fakt, ze to kiepskie zabezpieczenia, i pod windows chyba nie byloby
    > klopotu ze zlamaniem/obejsciem.
    > Ale czy aby na pewno na Androidzie/iOS nie ma ?

    Błąd ludzki jest tu kluczowy. Jakoś nie mam wrażenia, że poszkodowani
    korzystali jedynie z Windowsa lub Androida.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1