    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pekao SA i NESTE
    Date: Mon, 28 Sep 2009 16:57:20 +0200

    "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl> writes:

    > karty

    > Gdybym nie miał konta w pekao sa, to bym się z tobą zgodził. Ale w przypadku
    > tego banku nie wiem jak wytłumaczyc pojawianie się transakcji w historii
    > praktycznie tego samego dnia co transakcja - i to niezaleznie czy to bankomat
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wlasny (to rozumiem) czy tez obcy lub platnosc w sklepie.
    > Tak bylo na pewno ponad roku temu - ostatnio sutuacje z Neste (obciazenie na
    > zadeklarowana kwote) i potem zwrot roznicy mialem w maju 2008. Czy cos sie
    > zmienilo - nie wiem, bo juz nie uzywam tego.
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^

    Ale rozumiesz ze piszesz o dwoch niezaleznych od siebie sprawach?

    Jedna sprawa jest ksiegowanie _z_data_ transakcji (= blokady) zamiast
    z data obciazenia, i to niektore banki praktykuja, mimo pewnych
    problemow, z jakimi sie to wiaze (np. mozliwa wczesniejsza data
    transakcji niz blokady). Jest to IMHO jakies tam oszukiwanie klientow.

    Czyms zupelnie innym jest ksiegowanie _w_momencie_ transakcji (=
    blokady), i tego raczej nie da sie robic (pomijajac specjalne uklady
    dwustronne), gdyz wiele blokad nie musi wcale konczyc sie rozliczeniem,
    albo sumy moga sie roznic itd.
    --
    Krzysztof Halasa