eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPekao SA - szczyt bezmyślności czy głupota ?Re: Pekao SA - szczyt bezmyślności czy głupota ?
  • Data: 2004-07-12 20:39:12
    Temat: Re: Pekao SA - szczyt bezmyślności czy głupota ?
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "-=pUnIsHeR=-" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ccufic$m9b$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Pokrótce przedstawię sytuację:
    > Po zamknięciu konta, w dniu 5 lipca ZAMKNIĘTY już rachunek został
    > obciążony opłatą za zabezpieczenie transakcji kartą Visa, która została de
    > facto zablokowana z końcem czerwca.
    > I teraz:
    > 1) jak można zamknąc rachunek bez pobrania wszystkich opłat ?

    Najnormalniej można. Masz to pośrednio zapisane w regulaminie, a KC w
    połączeniu z ustawą o EIP precyzuje okres przedawnienia roszczeń na dwa lata
    od wypowiedzenia umowy. Wypowiadając umowę zobowiązujesz się do uiszczenia
    należności banku z tytułu umowy, co nie oznacza że w trakcie obowiązywania
    tej umowy.

    > 2) dlaczego nie poczekano z zamknięciem konta do czasu pobrania wszystkich
    > opłat ?

    Bo zamknięcie konta nie jest związane ze spełnieniem roszczeń banku. One nie
    wygasają przez dwa lata, i są na równi wymagalne w trakcie, jak i po
    wygaśnięciu umowy. Należności wobec banku mogą powstać w sposób zupełnie
    naturalny nawet kilka miesięcy po zamknięciu rachunku, i nie ma tu żadnego
    znaczenia czy były przewidywalne. Bez oglądania się na to rachunek musi być
    zamknięty w terminie określonym w regulaminie, i jest to wymóg prawny (prawo
    bankowe).

    > Jeżeli teraz nieureguluję tej opłaty - a oni skierują po 6 m-cach sprawę
    > do bazy nieslidnych klientów/BIK to ja skieruję sprawę do arbitra
    > bankowego i do sądu z powództwa cywilnego. Sprawa raczej na pewno do
    > wygrania.

    Najmniejszych szans ci nie daję, a adwokat wybije ci to z głowy po pierwszym
    honorarium. Jeśli dobrze rozpozna klienta, to może nawet później ;-)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1