  • Data: 2010-03-19 14:08:45
    Temat: Re: Pełnomocnictwo a smierć własciela konta
    Od: pyrtek <u...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > Tak - mogą domagać się od testamentowego spadkobiercy tzw. "zachowku",
    > czyli równowartości pewnej części spadku, jaki dostaliby, gdyby
    > testamentu nie było.
    ... sobie tutaj gadamy, co się komu wydaje. Ja też.
    Zachowek, to część istotnie mniejsza, niż przypadająca część "ustawowa"
    (beztestamentowa). Spadkodawca może rozdysponować masę jak chce, ale
    jeśli komuś da mniej, niż zachowek, to zachowkoaplikant może sobie tę
    część wysądzić. Wyjątkiem jest wydziedziczenie, ale wtedy spadkodawca
    musi napisać "wydziedziczam tego-to-a-tego z powodu [...]" i wtedy
    wydziedziczony może nie dostać nic.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek