  • Data: 2006-07-18 17:54:45
    Temat: Re: Pierwsza karta KK
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Jul 2006 16:00:35 +0200, "RobertS"
    <r...@x...pl> wrote:

    >dobrze chronie swoj PIN oraz karte, a podpis mozna spokojnie podrobic
    >(mialem juz taka sytuacje i skonczylo sie kilkoma godzinami na policji
    >celem wyjasnienia)

    Dobrze chroniąc swój PIN nie mozesz wykonać żadnej transakcji za jego
    pomocą. Jesli wykonujesz - to znaczy, że PIN może być łatwo odczytany.

    >znacznie latwiej wykorzystac "znaleziona" karte, ktora wymaga podpisu
    >niz taka, do ktorej potrzebny jest PIN

    Istotnie. I znacznie łatwiej nie zapłacic za te transakcje ani grosza.

    >wykorzystujac znalezione karty z paskiem magnetycznym, jakos na karcie
    >chipowej fraudu jeszcze nie bylo

    Fraudu nie. Bo zakup z wykorzystaniem PIN-u to nie fraud. Tylko kłopot
    dla tego, komu kartę dmuchnęli.

    >dodatkowo nikt mi chipa nie skopiuje i nie wyrobi sobie lewej karty,
    >ktora bedzie mi wyciagala kase z konta

    Ponieważ, gdyż?

    >moznaby kiedys zrobic eksperyment: "zgubimy" dwie karty, jedna z chipem a
    >druga bez
    >i zobaczymy, ktora zostanie uzyta przez zlodzieja
    >jestes chetny?

    Jestem. Tylko wcześniej idziemy na zakupy, żeby złodziej zobaczył jaki
    masz PIN.
    --
    _______/ /_ http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=861112