    From: MK <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność kradzioną KK
    Date: Thu, 16 Dec 2010 23:03:57 -0800 (PST)

    On 17 Gru, 07:20, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie,
    > mowimy o tym, ze pin po za faktem ze nalezy do tej karty niczego wiecej
    > nie weryfikuje, bo moze byc tak samo skradziny jak i karta.
    > a na pewno nie weryfikuje tozsamosci poslugujacego sie ta karta.

    A co za glupi pomysl, ze tozsamosc ma byc weryfikowana. Pieniadze tez
    moga byc skradzione, czy przy zaplacie gotowka tez chcialbys
    weryfikowac tozsamosc? W ogole weryfikacja tozsamosci nic nie wnosi,
    bo nie ma nigdzie jej odnotowanej i sprzedawca zawsze moze twierdzic,
    ze dokonywal dodatkowej czynnosci. Dodatkowo ja np. ostatnio dostalem
    od banku karte bez nadrukowanego imienia i nazwiska, bank w ciagu
    kilku dni dosyla karte w pelni spersonalizowana, ale ja nie mam
    najmniejszego zamiaru jej aktywowac i bede korzystal z tej bez
    nadrukowanych danych, co da w takim przypadku ogladanie mojego dowodu?

    > Podpis jest znacznie trudniej ukra ni pin, natomiast du o trudniej
    > zweryfikowac online. Dlatego banki posz y na atwizn i wymy li y PIN
    > dobudowuj c do tego bzdurn teori , e zna go tylko prawomocny posidacz
    > karty, wiec skoro pin sie zgadza to posiadacz te . wiekszej bzdury nie
    > spotka em, ale jak wida dzia a. Nie ma sie kto bankom postawic.

    Z podpisam jest ten problem, ze trzeba dokonac oceny/porownania i
    podjac decyzje, to duze pole do interpretacji. Przy pinie masz
    jednoznaczna informacje prawidlowy lub bledny - zero dyskusji.

    A tak w ogole to warto zachowac zdrowy rozsadek przy zabezpieczeniach
    i dostosowac je do kwoty transakcji. Dlatego tak bardzo lubie moje
    paypassy, a zwlaszcza tego chodzacego w trybie offline :).

    MK