    From: "Piotr Filipkowski" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podatek w mBanku-jak liczyc?
    Date: Sat, 30 Mar 2002 08:30:51 +0100

    > Dzis mBank powital mnie odsetkami o podatkiem na koncie. Pytanko tylko jak
    > liczyc ten podatek? Bo na zadnym z 3 kont, ktore obsluguje nie wynosi on
    > 20%. Na jednym to 19,78%, drugie ponad 29% (z 67 groszy odsetek zabrali
    20gr
    > podatku), a trzecie w ogole nie opodatkowane (37gr odsetek).
    >
    > Domyslam sie, ze chodzi tu o zaokraglenia, ale jak? Jesli do 10gr, to z
    67gr
    > odsetek powinno byc 10gr podatku, a nie 20. Jesli zaokraglaja w gore to z
    > 37gr powinni doliczyc 10gr (20% to wszak ponad 6gr).

    U mnie było: odsetki 2,06 zł, podatek 40 gr.
    Myślę, że chodzi tu o zaokrąglanie podstawy opodatkowania, z tym, że odsetki
    poniżej 50 gr nie są opodatkowane (w zaokrągleniu = 0). Gdy odsetki wynoszą
    powyżej 50 gr., za podstwę naliczenia podatku bank bierze kwotę zaokrągloną
    do pełnych złotówek.

    Pozdr.
    Piotrek