  • Data: 2011-05-04 08:30:05
    Temat: Re: Podróż po Europie Zachodniej - jakie karty płatnicze?
    Od: "Darek " <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy obecnie mBankowy Delfinek ma sensowne przeliczniki przy platnosci
    > za granica Jakas Maestro tez moze ktoz polecic? I czy te do konta dbNET
    > warto wyrabiac?

    Jesli transkacja bedzie w Euro, to w mBanku bedziesz mial dokladnie taki kurs
    jaki jest kurs sprzedazy:
    http://www.mbank.pl/przewodnik/kurs_walut/
    Czyli na dzis jest to 4.0385 zl za euro (a wiec ok. 3% wiecej niz sredni w NBP).
    Przy czym liczy sie data ksiegowania a nie transakcji (czyli ok. 1-5 dni po
    transakcji).
    Jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi, ale sprawdzilem w historii konta,
    ze po takim wlasnie kursie moje transakcje za granica byly rozliczane.

    Najlepsze kursy tak jak pisalem to ma Polbank, jesli masz telefon w Erze, to
    pewnie ta karta bylaby najlepsza (niski kurs walut):
    http://www.polbankera.pl/

    Karte dbNET mam od niedawna, ale jeszcze zadnej transkacji za granica nie
    robilem, wiec nie wiem czy ich kursy sa korzystne.

    Zreszta przy malych wyplatach, czyli np. kilkadziesiat euro to kurs nie jest
    tak bardzo wazny (i tu mBank moze byc bo nie ma prowizji za wyplaty za
    granica), oczywiscie jesli kwoty sa wieksze to roznice sa juz znaczace.