eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPodwojna kara na spoznialskich posiadaczy kart kredytowychRe: Podwojna kara na spoznialskich posiadaczy kart kredytowych
  • Data: 2005-11-14 20:52:56
    Temat: Re: Podwojna kara na spoznialskich posiadaczy kart kredytowych
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Niestety dostalem odmowe o tresci "Ewentualny wyrok S.O.K.iK. wydany w
    > sprawie skargi innej osoby fizycznej nie moze byc podstawa prawna Panstwa
    > żądania, albowiem wyroki sadow nie stanowia w polskim systemie prawa
    > zrodel
    > tego prawa i nie wiążą innych podmiotow, ktore nie braly w postepowaniu
    > sadowych".
    >
    >
    > Prosze o informacje, czy mieli Panstwo doswiadczenia w tego typu sprawach
    > oraz ewentuana porade jak najlepiej te sprawe prowadzic dalej.
    >
    > Pozdrawiam
    > Albert L.

    Identyczną sprawę przerabiałem z Pekao S.A. Tyle że było zabawniej. Po
    złożeniu reklamacji dostałem pisemko, że analizują sprawę i potrzebują
    więcej czasu. Po 3-4 miesiącach zrezygnowałem z karty i zażądałem
    rozpatrzenia reklamacji. Dostałem odpowiedź, że zgodnie z regulaminem z dnia
    xxxx operacje na karcie można reklamować tylko przez ileś tam dni od wyciągu
    i żebym spadał. No to odgrzebałem tenże regulamin. Po pierwsze matoły z
    Pekao SA powołały się na regulamin nieaktualny od 2 lat i dwukrotnie już
    zmieniony. Po drugie regulaminy definiują operację na karcie jako płatności,
    wypłaty itp. Prowizja zatem nie jest objeta zapisem. Uznałem, że reklamacja
    nie została rozpatrzona. W kolejnym piśmie bank uświadomił mnie, że prowizja
    została pobrana zgodnie z obowiązującą Tabelą Opłat i Prowizji i znowu żebym
    spadał. Zatem reklamacja znowu nie była rozpatrzona jako że ja nie
    kwestionuję, że taka opłata jest w TOiP, a stwierdzam, że nie powinna się
    tam znajdować.
    W związku z tym, że pracownicy Pekao pokazali poziom merytoryczny poniżej
    krytyki i tylko tracą czas, kolejne pismo z opisem sytuacja wysłałem do ich
    Prezesa. No i wreszcie zadziałało i dostałem odpowiedź, którą mogę uznać za
    uzasadnioną formalnie. Otóż wyrok SOKiK nie jest prawomocny, bank Pekao nie
    jest stroną postępowania sądowe i nie zna jego treści. Zatem nie może uznać
    mojej reklamacji. Pozostaje czekanie na uprawomocnienie się wyroku.
    Wbrew temu co pisze ING, po pozytywnym wyroku takie pobieranie prowizji
    będzie uznane przez UOKiK jako naruszające prawa konsumentów i zostanie
    wpisane na listę zakazanych wzorców umowy. Wtedy ING łaski nie będzie robić,
    tylko będzie musiało uznać swoje postępowanie za niezgodne z prawem.

    Inna sprawa, że osobiście uważam, że wyrok SOKiK jest co najmniej dziwny i
    nieuzsadniony, a osobiście z nim się nie zgadzam (jakby ktoś pytał mnie o
    zdanie :-) )


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1