    From: Jacek Erazmus <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polityka limitowa Citibanku c.d.
    Date: Wed, 31 Dec 2008 01:57:36 -0800 (PST)

    On 18 Gru, 22:55, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Chyba nie bardzo widzisz różnicę między "małą firemką", a poważnym
    > międzynarodowoym koncernem.

    > Masz moim zdaniem masz bardzo ograniczoną perspektywę postrzegania świata.
    >
    > Sugerujesz, że policjant lub nauczyciel zarabiający 2k PLN netto jest
    > dla banku lepszym klientem niż prawnik pracujący dla międzynarodowego
    > koncernu (zarabiający... powiedzmy więcej niż 2k PLN netto), ponieważ
    > policjant/nauczyciel ma gwarancję zatrudnienia i wpisaną w zawód
    > uczciwość (ROFL). A stabilność zatrudnienia... widziałeś kiedyś
    > bezrobotnego prawnika ? W Warszawie ?

    Każdy bank tworzy swój własny system scoringowy w oparciu o dane
    historyczne dotyczące spłat kredytów w rozbiciu na zawody , branże
    itp. Dla niektórych banków zawody takiej jak lekarz, nauczyciel ,
    wojskowy, i szeroko pojęta budżetówka są profilami bezpieczenymi i są
    premiowani dość wysokimi limitami jak na ich zarobki. Jesli chodzi o
    adwokatów to grupa ma niskie notowania w kilku bankach. Pamiętam
    sytucje gdy robiłem kartę znajomemu który pracuje w renomowanej
    wrocławskiej kancelarii adwokackiej i musiał przedstawić bankowi
    stos dokumentów natomiast lekarz okazywał tylko ksero dowodu i kopie
    dyplomu i dostawał limit 20 TPLN.

    Dziś żona zadzwoniła na Citiphone i bez zaświadczenia o zarobkach
    podnieśli limit na kk o 500 zł.

    --
    Pozdrawiam,

    Erazmus