    From: i...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prawdziwa Taryfa O
    Date: 27 Aug 2002 11:57:07 +0200

    >    To nie w tym kościele dzwonili.
    >    Nie były, tylko są nadal/jeszcze bezpłatne. A prowizja
    > najporawdopodobniej będzie wprowadzona tylko dla Delfina do eMaxa.

    Po pierwsze eMax to ciągle jednak mBank
    Gdy zakładałem eMax to karta była bezpłatna dla mnie i dla osoby
    upoważnionej, potem przy odnowieniu nagle zniknęło mi 15 zł (nie mam tu
    zastrzeżeń bo nie oglądam zmian w tabeli opłat). Ale jest to jednak
    dość radykalna zmiana a szykowana opłata 36 zł (obecne 0 to ździebko
    duża zmiana)

    >    Non profit to banki nie będą nigdy, ale jak na razie tylko ebanki nie
    > biorą prowizji za prowadzenie konta, wydając jednocześnie bezprowizyjne
    > electrony.

    O ile się nie mylę próbował to zmienić jeden ebank ( z guzikiem w Logo
    - nie pamiętam jego nazwy) i musiał się szybko wycofać (miał też inne
    opłaty).

    >    Za to lokaty typu eMax mają charakter rachunku avista - w każdej chwili
    > korzystasz z pieniędzy bez utraty oprocentowania. To też da się przeliczyć
    > na konkretne pieniądze.

    Zgadzam się z tobą chodzi mi tylko o to, że kiedy umocnili się na rynku
    to znacząco obcięli różnicę w oprocentowaniu, a pozostaje im jeszcze tylko
    to co powiedziałeś, że nie tracę odsetek od zerwania lokaty, mogę wypłacić
    wielokrotnie w ciągu miesiąca pieniądze bez dodatkowej prowizji patrz
    OKO w ING Bank Śląski.

    >    No, za to bym akurat nie zwalał winy tylko na banki :-)

    Tak ale muszą gdzieś odbić sobie straty (zwiększone ryzyko) :-)

    >    Cosik kiepski masz nastrój dzisiaj :-)

    Może tak. Ale niestety cały rynek idzie w kierunku coraz większych
    opłat a coraz mniejszego procentu/dochodu dla klienta

    Pozdrawiam
    Bartek I.