eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProcedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci kartaRe: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweakn
    ews.nl!postnews.google.com!p1g2000yqm.googlegroups.com!not-for-mail
    From: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Procedura reklamacji/zwrotu pieniedzy z platnosci karta
    Date: Tue, 4 Jan 2011 01:35:12 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 46
    Message-ID: <b...@p...googlegroups.com>
    References: <4d224bcf$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.245.217.252
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1294133721 18161 127.0.0.1 (4 Jan 2011 09:35:21 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Jan 2011 09:35:21 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: p1g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=195.245.217.252;
    posting-account=j_h-dwoAAABrD788QB8ZkCMmcyfmMmRu
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-Via: 1.1 PRX02
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.10
    (KHTML, like Gecko) Chrome/8.0.552.224 Safari/534.10,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:543855
    [ ukryj nagłówki ]

    On 3 Sty, 23:19, "Papkin" <s...@s...net> wrote:
    > Calkiem nie dawno dowiedzialem sie ze moge wystapic do banku o anulowanie danej
    > transakcji kartowej wykonanej przez moja karte.
    >
    > Jak wyglada taka procedura od strony klienta i banku? Postawmy sie w przypadku
    > sprzedajacego towary. Kupuje ziomal TV 50" za 4000zl. Pozniej idzie do banku i
    > mowi ze sprzedali mu wadliwy towar bla bla bla a bank wystepuje do akceptanta
    > kart z ktorym wspolracuje sklep RTV np polcard czy e-card i blokuje mu 4000 tj
    > zabiera/kradnie bo taka jest klauzula w umowe sklep RTV - akceptant.
    >
    > Czy kupujacy TV musi sie jakos tlumaczyc czy tylko wystarczy dobra historyjka i
    > troche sztucznych lez by ruszyc maszyne chargeback?
    >
    > A co w przypadku uslugi, np dresiarz kupuje przez internet jakis drozszy
    > program (klucze i licencje) a nastepnie w banku klamie ze ich nie dostal na
    > maila albo ze program nie dziala i chce odzyskac kase. Bank sciaga z akceptanta
    > kase a ten ze sklepu z oprogramowaniem (przez blokade z dziennego utargu np).
    >
    > Jak moze bronic sie poszkodowany sklep czy sprzedawca? Czy klamiacy (o nie
    > wykonaniu uslugi lub o rzekomej wadliwosci sprzetu - np mogl tez sam uszkodzic
    > TV i oszukiwac bank ze sprzedano mu wadliwy).
    >
    > Robiac przelew zadnego chargeback nie ma, nie wiem dlaczego taki zwyczaj jest
    > praktykowany u wystawcow kart i kto tu jest sedzi i kto rozstrzyga gdzie jest
    > prawda, czy mozna sie gdzies odwolac/poskarzyc itp - moze ktos wie?
    >
    > dzieki

    Trochę nie na temat ale warto zauważyć pozytywna politykę informacyjna
    nt. chargebacku przez BZ WBK.
    Bank w miarę jasno informuje w jakich sytuacjach uznaje chargeback.
    http://blog.bzwbk.pl/?s=chargeback

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1