    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Proste pytanie z analizy technicznej.
    Date: Fri, 17 Apr 2009 12:34:36 +0200

    "DJ (stopazwrotu.pl)" <d...@a...pl> wrote in message
    news:gs9lb3$3ot$1@news.onet.pl...
    > Jak ktoś pisze o analizie technicznej "zawsze" to chyba się pomylił.
    >
    > Klin zwyżkujący - obydwie krawędzie nachylone ku górze, wybicie w dół =
    > zwałka
    >
    > Klin zniżkujący - obydwie krawędzie nachylone ku dołowie, wybicie w górę =
    > wzrost.
    >
    > Tutaj kilka archiwalnych klinów (rok 2007), można zobaczyć jak działały.
    >
    > http://www.stopazwrotu.pl/komentarz.php?kid=212
    >
    > DJ

    no właśnie ne chodzi mi o taki "dowód".. że te formacje "działały" kiedys
    wiec wniosek miałby wypływać taki że jak sie teraz cos takiego narysuje to
    tez bedzie "działać" podobnie z pewnym prawdopodobienstwem.

    Te formacje wynikają z jakichś zachowań, chciwości, strachu etc. To że tak
    sie układa wykres z czegoś wynika. Być może istnieje wytłumaczenie dlaczego
    tak rynek rysuje ceny. Samo "automatyczne" postępowanie "jak klin to bedzie
    zwałka" jakoś mnie tak nie przekonuje.

    Przykładowo:

    klin zwyżkujący powstaje jak coraz to nowi kupujący pojawiają sie na rynku i
    w dużej niepewności chcą wykorzystać aktualnie nadarząjący sie trend. Z
    drugiej strony duży stopień niepewności co do panującego trendu wywołuje
    chęc szybkich realizacji zysków ( górne ograniczenie klina wzoszącego ). Po
    przeprowadzeniu kilku takich akcji ( spadek do wyższego dołka i ponowne
    wejscie i szybkie oddanie na nieco wyższym szczycie), kolejna akcja nie
    powodzi sie (brak kolejnych kupujących) i cały ruch zostaje złamany a
    uczestniczący w zabawie uciekają z rynku ( potęgowani strachem towarzyszącym
    im podczas całej zabawy).

    jest w tym sens ?
    george