    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pytanie o przelew międzybankowy :)
    Date: Fri, 5 Dec 2014 19:03:59 +0100

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-12-05 17:10, J.F. pisze:

    >i bank może sobie tak księgować ile czasu chce?

    W praktyce ... tak :-)
    A jak sie nie podoba, to zmien bank :-)

    Na pocieszenie - place 27-go o poranku KK. Normalnie w kraju, przez
    terminal.
    28-go, wieczorem, zamykaja wyciag - platnosci nie ma.
    Nie to nie, laski bez, zaplace o miesiac pozniej :-P

    W Inteligo podobnie - place VE, przychodzi email ze blokada, za dwa
    dni dopiero ze zaplacilem.

    >ostatnio zauważyłem że przelew wychodzący z Mbanku o 13:25
    >teoretycznie ląduje w bzwbk 15:00, praktycznie pieniądze mam dostępne
    >na drugi dzień...

    Nie wiem jak to technicznie wyglada - ale II sesja w KIR trwa 13:30 -
    15:00.
    Po 15:00 chyba dopiero zaczynaja rozsylac wyniki ... wiec do banku
    wplyna dane nieco pozniej.
    Bank sobie to rozksiegowuje i robi sie pozne popoludnie.
    Co prawda nie takie pozne, bo o 17:30 zaczna splywac dane III sesji,
    wiec II powinni zdazyc zaksiegowac.

    Tej tabelki tez niezbyt rozumiem
    http://www.mbank.pl/pomoc/info/konta/sesje-przelewow
    -dla-klientow-detalicznych.html
    wiec jak zlece przelew o 10:00, to on wyjdzie do KIR przed 13:30 i
    zalapie sie na II sesje, czy bank go przetrzyma do 13:25, potem
    zacznie przygotowywac paczke danych, zacznie wysylac do KIR po 13:30,
    aby na pewno zalapal sie dopiero na III sesje, i tak naprawde inny
    bank go otrzyma dopiero po 17:30, a wtedy "my juz konczymy prace".
    Jakby byla potrzebna ich praca do rozliczen.

    W kazdym badz razie jak wyslesz bladym switem w dzien roboczy, to ma
    szanse pojawic sie u odbiorcy w tym samym dniu.
    Albo i nie, bo przeciez jak klient chce szybko, to powinien zaplacic
    za przelew ekspresowy ...

    J.