    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Raiffeisen - archaizm
    Date: Wed, 6 Jun 2007 23:42:34 +0200

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message
    news:f47836$r6j$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > No a jak to ktos niby sprawdzi ? Mowisz, ze masz mieszknie i nie masz
    > samochodu. Albo odwrotnie (to i tak nie ma zaczenia).

    To tym bardziej bezsensowne jest zadanie takich danych.

    > Nieprawda, wystarczy xero wyciagu.

    Mi wyraznie powiedziano, ze oryginal, a ze zrobily to 2 osoby to nie mam
    powodu zeby nie wierzyc.

    > ?

    Czego nie rozumiesz? podpisujesz oswiadczenie, ze zapoznales sie z
    regulaminem i otrzymales druk odstapienia od umowy. Nie czepiam sie tego, ze
    regulaminu nie otrzymujesz, bo taka praktyka jest chyba we wszystkich
    bankach, ale podpisywanie, ze otrzymalo sie druk odstapienia od umowy to juz
    lekka przesada. Nie rozumiem dlaczego klient faktycznie go nie dostaje, a
    jest dolaczony do wniosku. Zobaczymy czy przyjdzie wraz z karta. Na
    usprawiedliwienie mozna dodac, ze jest on dostepny na stronach internetowych
    banku, ale skoro nie jest przekazywany klientowi to nalezaloby zmienic tresc
    oswiadczenia na "zostalem poinformowany o mozliwosc odstapienia od umowy"
    lub podobnego. Jesli mowi sie klientowi zeby podpisal cos co nie jest zgodne
    z prawda to raczej nie zwieksza wiarygodnosci instytucji zaufania
    publicznego...

    > A to nie wiem, nie brale nigdy karty dodatkowej.

    Ale regulamin czytales?
    §8 4st 6
    Użytkownik Karty dodatkowej składa na Wniosku/Formularzu, stanowiącym
    załącznik do Umowy Karty, wzór podpisu. Brak podpisu Użytkownika
    Karty dodatkowej skutkuje odmową wydania Karty dodatkowej.

    > Klient po to ma umysl, aby pozaznacza, ze sie niezgadza. Zreszta to i tak
    > fikcja, bo w przypdku niektorych oswiadcze nie sprawdzisz jak bank
    > postapil (skierowanie zapytanie do BIK itp.).

    Sa pewne zgody konieczne to przeprocesowania wniosku (bank wcale nie musi
    pytac o zgode na sprawdzenie w BIKu, bo samo podpisanie wniosku daje takie
    prawo bankowi), ale sa i takie, ktore nie sa konieczne i skoro ustalono
    telefonicznie, ze ktos nie chce korzystac z ubezpieczenia to powinno byc to
    zaznaczone, jesli nie jest, to wzbudza moja podejrzliwosc, ale w koncu to
    bank decyduje o tym jaki chce miec wizerunek...

    > A ja mam zupelnie inne doswiadczenia. Wysoki poziom znajomosci tematu
    > przez konsultantow, wszysko zalatwilem w ciagu jednej wizyty w banku.

    Juz pisalem, ale powtorze jeszcze raz. Nie oceniam kompetencji doradcow.
    moja ocena dotyczy procesu zwiazanego z wydaniem karty. Wiedzy doradcow nie
    sprawdzalem, bo wiem juz jak dzialaja karty, a przed zlozeniem wniosku
    zapoznalem sie z oferta.

    MK