    From: Catbert <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Realizacja czeku - refleksje
    Date: Fri, 31 Mar 2006 13:22:45 +0200

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jesli nie zaplacil to skad tresc ze zaplacil? Trzeba napisac ze zaplaci,
    > ile, jak i kiedy.

    > A potem moze sie okazac ze jest zastrzezony albo nie ma pokrycia.
    > Albo np. podrobiony. Jeszcze mozna "na milicji" wyladowac.

    Jest to kwestia umowy i obyczaju - nie ma żadnej przeszkody, żeby
    wszyscy wystawcy czeków oferowali je bez pokrycia.

    W moim przypadku miałem prosty argument - kupujący udziały był
    jednocześnie dostawcą towaru więc mu mogłem zakwestionować konieczność
    zapłaty "bo coś nie tak" za dostarczony towar - w kwocie znacznie
    większej niż kwota na czeku - więc nie miał robaczywych myśli.

    Gdyby w grę wchodził przelew mógłby się zasłaniać obiektywnymi
    trudnościami, że zrobimy to później, bo teraz dear Witold jest zły kurs
    i byś (ty lub my) stracił.

    Pzdr: Witek