    From: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Realizacja czeku - refleksje
    Date: Sun, 2 Apr 2006 13:40:15 +0200
    Sender: surowiec@uzytkownicy_idg

    "kjvirtual" <k...@g...com> wrote in message
    news:0c04.000000b8.442d0661@newsgate.onet.pl...
    | Nie tylko USA! Czeki w USA sa lubiane, powszechen i szybko
    akceptowane, bo sa
    | realizowane w 1 dzien. Ja na swoje konto w HSBC USA wyslalem juz
    kilka czekow i
    | money order z roznych zakatkow swiata i max 2 dni byly
    realizowane z poza USA i
    | nie byly w USD, reszta w 1 dzien, jak bylo w USD. To w Polsce nie
    umieja czeku
    | poprawnie zrealizowac.

    Moim bardzo skromnym zdaniem bankomom w Polsce totalnie nie połaca
    się zawracać sobie głowę czekami. Banki, które chcą obsługiwać
    klasę średnią, albo są duże muszą mieć w ofercie wszysto i muszą
    też realizować czeki. Mam wrażenie, że wolą jednak, żeby klient
    sobie poczekał kilka tygodni i następnym razem zrobił przelew, niż
    żeby regularnie zawracał głowę czekami, albo co gorsza powiedział
    znajomym, że w Banku X szybko realizują czeki.
    Zresztą słyszałem o odsyłaniu klientów i to z różnych banków do
    konkurencji.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec