  • Data: 2020-04-20 21:51:53
    Temat: Re: Revolut przenosi się na Litwę.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-04-20 19:09, Dawid Rutkowski wrote:

    > Jakie "gwarancje bankowe"?
    > Mieszasz ogórki z dżemem ;P
    >
    > Rewolwer jest brytyjski, nie jest bankiem.
    > W sumie to nie problem, działał sobie, a depozyty klientów były trzymane w którymś
    brytyjskim banku. Pytanie o to, czy w przypadku upadku banku każdy klient dostałby do
    100k euro, czy - tak jak było z klientami deweloperów, którzy mieli rachunki
    powiernicze w upadłym sk bank - dla wszystkich w sumie byłoby 100k euro. Ale nie o to
    chodzi.

    > Problemem jest brexit - wtedy spółka z UK nie będzie mogła świadczyć usług w UE.
    Stąd spółka-córka w UE - a na Litwie dlatego, że od razu chcieli (a może musieli?)
    mieć bank. A na Litwie podobno najłatwiej założyć.
    > Do tego strefa euro, więc depozyty gwarantuje EFG (chyba, bo coś w przypadku tego
    estońskiego banku oferuhącego w PL lokaty było o "estońskim odpowiedniku BFG" - ale
    może wtedy nie było jeszcze EFG lub Estonii jeszcze nie obejmował).

    Niepotrzebnie zacząłeś od głupich żartów ad personam, co właściwie
    powinno zamknąć rozmowę z Tobą. Właśnie sprawdziłem - pomyliłem się i
    chodziło nie o gwarancje bankowe, tylko licencje bankowe, które uzyskał
    w 2018 roku w banku centralnym Litwy, aby móc proponować produkty
    bankowe na rynku UE. Chodziło mi o to, że już wcześniej współpracowali z
    Litwinami.