  • Data: 2004-12-16 00:16:04
    Temat: Re: SFI mBanku a sprawa NIP
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    K. K. wrote:
    > Próbować wyjaśnić problem, tłumacząc że brak NIP ogranicza ci dostęp do
    > IKE, podczas gdy ustawa o IKE pozwala na oszczędzanie bez konieczności
    > płacenia podatków. Wymaga jednak podania NIP. Swoją drogą ustawa o
    > identyfikacji podatników posługuje się wyrażeniem " nie później
    > niż....." co zezwala na nadanie numeru NIP przed powstaniem obowiązku
    > podatkowego.
    > Można się też posłużyć definicją podatnika i obowiązku podatkowego. Te
    > definicje znajdziesz w Ordynacji Podatkowej, a definicja obowiązku
> [...]

    Dzięki za obszerną odpowiedź, ale wydaje mi się, że w normalnym państwie
    nie powinni robić problemu człowiekowi jeśli chce płacić podatki. Skoro
    mam prawo posiadać NIP to dlaczego mi się to utrudnia? Przecież to jest
    chore... Ja się jeszcze mam z nimi użerać, żeby łaskawie przyjęli ode
    mnie daninę?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\