    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOK + BIK = KŁOPOTY - pomóżcie !!!
    Date: Tue, 19 Aug 2003 19:47:39 +0200

    | nie mozna powolac sie na art 33 ustawy jezeli chodzi o swoje dane bo:
    | Art. 34. W sprawach informowania i udostępniania danych osobie, której
    dane
    | dotyczą, stosuje się przepisy art. 30.

    A co to ma do rzeczy? Sugerujesz, że ujawniając mi po raz drugi w ciągu
    6-ciu miesięcy dane spowodowałoby to:
    1) ujawnienie wiadomości stanowiących tajemnicę państwową,
    2) zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia
    ludzi, mienia lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    3) zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego
    państwa,
    4) istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych
    osób.
    Oświeć mnie, która wersja ewentualnie jest prawdziwa, bo nijak nie mogę
    zrozumieć, dla czego ten art. 30 ma wykluczać prawo do częstszego podania
    informacji.

    | imho nie, zwroc uwage na moje podkreslenie
    | <cytat>
    | art. 24 W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one
    dotyczą,

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    | administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:
    | </cytat>
    Moja wina. Nie przeczytałem dokładnie. Oczywiście powinienem się powołać na
    art. 25 ustawy:

    Art. 25. 1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one
    dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę,
    bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o:
    1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy
    administratorem danych jest osoba fizyczna - o miejscu swojego zamieszkania
    oraz imieniu i nazwisku,
    2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub
    kategoriach odbiorców danych,
    3) źródle danych,
    4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania,
    5) uprawnieniach wynikających z art. 32 ust. 1 pkt 7 i 8.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli:
    1) przepis innej ustawy przewiduje lub dopuszcza zbieranie danych osobowych
    bez wiedzy osoby, której dane dotyczą,
    2) dane przewidziane do zebrania są ogólnie dostępne,
    3) dane te są niezbędne do badań naukowych, dydaktycznych, historycznych,
    statystycznych lub badania opinii publicznej, ich przetwarzanie nie narusza
    praw lub wolności osoby, której dane dotyczą, a spełnienie wymagań
    określonych w ust. 1 wymagałoby nadmiernych nakładów lub zagrażałoby
    realizacji celu badania,
    4) administrator danych nie przetwarza dalej zebranych danych po ich
    jednorazowym wykorzystaniu,
    5) dane są przetwarzane przez administratora, o którym mowa w art. 3 ust. 1,
    na podstawie przepisów prawa,
    6) osoba, której dane dotyczą, posiada informacje, o których mowa w ust. 1.