  • 1. Data: 2003-06-03 21:45:00
    Temat: Re: SKOK - co o tym myślicie ?
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello Krzysztof!

    02 Jun 03 19:12, Krzysztof Halasa -> do All:

    KH> Ograniczone do czego? Do BFG? Sam stwierdziles, ze upadlosc
    KH> bankow-gigantow rozlozy BFG, wiec takze SKOKi poniosa strate.

    Strate - tak, ale nieistotną dla istnienia SKOK.

    KH> Zdajesz sobie sprawe jakie bylyby konsekwencje upadku
    KH> duzych bankow w Polsce? Obawiam sie, ze bylyby rownie powazne dla
    KH> SKOKow,

    A ja nie, bo SKOKi ZTCW nie trzymają pieniedzy w bankach, - te służą głownie do
    przelewów, a i to marginalnie, bo wiekszość klientow SKOK rozlicza sie w
    punktach kasowych. Z przelewow korzystają prawie wylącznie deponenci duzych
    lokat.

    KH> a jedynym sposobem obrony przed nimi byloby korzystanie z
    KH> bankow zagranicznych i rozliczanie sie w innych walutach.

    Nawet gdyby upadl PKO BP to w zadnym wypadku SKOKom nie byłby do niczego
    potrzebny bank zagraniczny ani rozliczanie sie w walutach.
    Maja swoje rachunki w NBP i Kasie Krajowej.

    KH> W przypadku SKOKow znamy sume - 100% z 22k5 zl, ale co z
    KH> gwarantujacym ja kapitalem, jaki on jest?

    - taki, ze może (w przeciwienstwie do BFG) zwrocić 100% z 22k5 Euro.
    To chyba o czymś mówi, -nie?
    Przecież BFG i TUW SKOK nie powstaly spontanicznie, ale są _obligatoryjne z
    mocy ustaw_.
    Jak Cie to niepokoi/intryguje etc. to albo postudiuj ustawę o SKOK, albo
    poszukaj jakiegoś kompendium - może na www.skok.pl/

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2003-06-05 00:29:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org> writes:

    > Strate - tak, ale nieistotną dla istnienia SKOK.

    Dzieki za taka nieistotna strate. Pisales, ze SKOKi sa ograniczone BFG
    w lokowaniu w bankach - to po co to ograniczenie, skoro i tak tego nie
    robia?

    > Nawet gdyby upadl PKO BP to w zadnym wypadku SKOKom nie byłby do niczego
    > potrzebny bank zagraniczny ani rozliczanie sie w walutach.
    > Maja swoje rachunki w NBP i Kasie Krajowej.

    Nie pisalem o upadku PKOBP, a o niewyplacalnosci BFG = bankructwie
    systemu bankowego w Polsce. Upadek samego tylko PKOBP bez upadku BFG
    nie jest specjalnym problemem, przynajmniej z punktu widzenia osoby,
    ktora trzyma w bankach jakies srodki.

    > - taki, ze może (w przeciwienstwie do BFG) zwrocić 100% z 22k5 Euro.
    > To chyba o czymś mówi, -nie?

    Nie, wlasnie to nie mowi o niczym. Bo te 100% to oczywiscie jest 100%,
    ale do wysokosci tego kapitalu. W przypadku BFG wiadomo, z czego wynika
    wysokosc kapitalu gwarantujacego (domyslam sie, ze w przypadku TU SKOKow
    tez, tyle ze m.in. ja nie wiem).

    > Przecież BFG i TUW SKOK nie powstaly spontanicznie, ale są _obligatoryjne z
    > mocy ustaw_.

    To bez znaczenia.
    --
    Krzysztof Halasa