eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSMSKod a telefon "na kartę"Re: SMSKod a telefon
  • Data: 2011-10-20 18:45:02
    Temat: Re: SMSKod a telefon
    Od: bratbrak <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-10-20 19:40, Konfabulator wrote:
    > bratbrak<b...@b...com> napisał(a):
    >
    >> I co mam odpowiedzieć komuś, kto się zwrócił do mnie z tymi pytaniami, i
    >> od lat korzystał z opcji SMSKodu? Jakie są rozwiązania, które gwarantują
    >> 100% bezpieczeństwa?
    >
    > Że nie ma kompletnie żadnej różnicy między SMS kodami wysyłanymi na pre-paid i
    > abonament, skąd w ogóle pomysł, że któreś rozwiązanie jest bezpieczniejsze?
    >
    > Podobnie niebezpieczne jest stosowanie kart zdrapek, tokenów oraz gotówki.
    >
    > Przy czym każde rozwiązanie jest na tyle niebezpieczne na ile użytkownik nie
    > ma pojęcia o zagrożeniach i nie umie się przed nimi bronić, naiwnie myśląc, że
    > jest zawsze bezpieczny.
    >

    Skąd taki pomysł? Powodów jest kilka:

    - telefon "na kartę", a właściwie numer może łatwo zmienić właściciela,
    przy czym każdy jego właściel jest anonimowy

    - telefon "na abonament" - zmiana właściciela jest dużo trudniejsza -
    (możliwa jest tylko po rozwiązaniu umowy), a w dodatku właściciel nie
    jest anonimowy, co uwiarygadnia taką osobę

    Teraz wyobraź sobie, że klient banku korzysta z opcji SMSKodu, który to
    kod jest mu wysyłany na telefon "na kartę". Później, na dłuższy czas
    wyjeżdza za granicę, nie korzysta z usług polskiego banku, a numer (cały
    czas mówię o telefonie "na kartę) przejmuje obca osoba.
    Po prostu, klient nie doładuje telefonu i numer przepada.
    Jeśli klient ponownie zaloguje się do banku i będzie chciał zrelizował
    przelew, zapominając o wcześniejszym poinformoniu banku o zmianie
    numeru, zapominając, że w ogóle zmienił numer, wówczas wysłany w dobrej
    wierze przez bank SMSKod trafi do obcej osoby, która wiedząc o tym, że
    jest w posiadniu numeru, z którego korzystał klient banku (a dla banku
    numer klienta nie uległ zmianie!), może działać na szkodę tego klienta.

    Zanim taki klient zdąży przyjechać do Polski, zanim zdązy poinformować
    bank o zmianie numeru, albo w natłoku codziennych zajęć znów zapomni,
    jego konto może zostać opróżnione!!!

    Co by się stało, gdyby uczciwy klient banku stracił wszystkie pieniądze
    w wyniku przejęcia przez złodzieja karty SIM, pod numer której zostałby
    wysłany SMSKod, który autoryzowałby transakcję zleconą przez złodzieja?
    Załóżmy, że złodzieł znałby także hasło do tego konta.

    Czy klient odzyskałby swoje pieniądze?
    Jak wyglądałaby procedura odzyskiwania pieniędzy?

    Pozdrawiam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1