    From: Miernik <m...@f...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SWIFT i IBAN dla niemieckiego banku ?
    Date: Fri, 3 Mar 2006 17:36:17 +0100

    666 <j...@i...pl> wrote:
    > Obawiam się, że z kapitalistycznej chęci zysku

    Jaasne, proponuje stawki niższe niż większość Polskich banków, za taki
    przelew, nawet taniej niż najtańsze 9.50 PLN w Millennium dla większości
    przypadków, nawet nie wiem czy na nich nie stracę jak się kursy rypną, a
    Ty mnie od kapitalistów wyzywasz :) Chciałem powiedzieć że w ciągu
    ostatnich kilku lat odkąd śwadczę tą usługę, skorzystało z niej mniej
    więcej 5 osób jeśli nikogo nie zapomniałem. Biznes jak cholera :)))
    Prowizje za wszystkie moje rachunki wielokrotnie przekroczyły naliczone
    przeze mnie prowizje. Ale lubię to.

    No wiem że w Citi jest promocja, przelewy gratis...

    > pitolisz kolego, przykład to:
    >
    > Sparkasse Köln-Bonn BLZ 38050000 Konto Nr. 104415765
    > IBAN: DE78 380500000 104415765
    > SWIFT-BIC: BONSDE33
    >
    > Ale nie znam algorytmu dla dowolnegokonta niemieckiego i liczę, że
    > ktoś podpowie, a nie stracę pół dnia na rzeźbienie...

    To że akurat w tym banku numer IBAN zawiera numery BLZ i wewnętrzny
    numer konta, to nie znaczy że w każdym banku tak jest. Niektóre banki
    mogły przyjąć całkowicie inne numery IBAN, i jeśli sobie tak obliczysz
    numer konta, ryzykujesz że twój przelew pójdzie w kosmos. Spróbuj tak
    zrobić z jakimkolwiek polskim starym numerem konta. Jeżeli chcesz
    zaryzykować, proszę bardzo:

    http://www.agronex.lv/iban/iban.html
    Nawet dla Twojego przykładu wyszło DE78380500000104415765

    Aż tak mnie nie zależy na przelewaniu za te 2 EUR + 1% :)
    Ale nie gwarantuje pewności takiego numeru. Jak dojdzie to się pochwal
    :)

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en