  • Data: 2020-04-30 15:43:48
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2020 14:40:22 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Nie do końca. Te opisałem. Do niedawna mbank był "stabilny" ale też mam
    > wrażenie, ze przestał.

    A, to rozszerza spektrum badawcze, choć mBąk też się w tym wypadku nie popisał (vide
    max. 10 urządzeń zaufanych - i dopiero po jakimś czasie dali możliwość ich usuwania).

    > No i poza tym co to znaczy "norma? To co robi citek czy to co robi
    > pkobp?

    PKOBP też się normy nie trzyma - wprowadzili "silne uwierzytelnienie" sporo po
    terminie. Ale jak już wprowadzili to - w inteligo - działa mi to dobrze.
    Sposób ten sam co w citku - czyli "zaufanie" klienta (a nie komputera) bez możliwości
    braku na to zgody.

    > I dlaczego?
    >
    > Ja żadnej normy w zachowaniach banków w tym zakresie nie widzę.

    Trzeba szerszej próby.
    Jako "norma" narzucają się te, w których to po prostu działa - tak czy siak.
    Inna sprawa, czy jest ich tyle, by można było mówić, że dobre działanie to norma - do
    96% jednak jeszcze daleko.
    Więc rzeczywiście może wyjść na to, że "normą" jest złe działanie - choć jeszcze
    trzeba to pomnożyć kartezjańsko przez mnogość konfiguracji sprzęt/OS/przeglądarka
    używanych przez klientów - a tutaj niestety banki skupiają się na zbiorach większych
    niż np. użytkownicy firefox/linux.
    Ciekawe, czy firefox/linux różni się czymś od firefox/windows, jeśli chodzi o samego
    firefoxa?