    From: "Błażej" <e...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Smierc Amexa
    Date: Wed, 13 Aug 2008 19:09:59 +0200

    "Piotr Auksztulewicz" <w...@h...net> wrote in message
    news:g7uke2$5qt$1@polsl.pl...

    > Bo to są amerykańskie korporacje i jedynie słuszną kartą jest AmEx :-)
    >
    > A tak po prawdzie, polskie oddziały to są małe pikusie. Korporacji
    > opłaca się globalnie przyjąć jednego wystawcę kart (to chyba oczywiste)
    > i akurat wypadło na AmEx, zwłaszcza jeśli większość interesów korporacji
    > jest w USA i innych krajach, gdzie z AmExem nie ma takich jaj jak w
    > Polsce.
    > To że AmEx w Polsce ma dupiaty zasięg i dupiatą politykę to już nie
    > problem
    > korporacji...

> [...]

    Nic dodać, nic ująć. Szkoda tylko, że Amex tak do sprawy podchodzi. Sklepom
    ogólnie się nie dziwię, bo skoro mają wybór, to po co tracić kasę. Spotkałem
    się kilka razy z propozycją obniżenia ceny towaru o drobną kwotę lub
    dorzucenia jakiegoś drobiazgu w zamian za płatność gotówką.

    Niedawno PKP zrezygnowała z honorowania Amexa - tak na marginesie, jakby
    ktoś jeszcze korzystał.

    Pozdrawiam.