eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiŚmierć członka rodziny - jak to jest ze sprawami bankowymiRe: Śmierć członka rodziny - jak to jest ze sprawami bankowymi
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Śmierć członka rodziny - jak to jest ze sprawami bankowymi
    Date: Fri, 11 Feb 2011 15:49:40 -0600
    <ij13tg$ahr$26@inews.gazeta.pl> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <ij14qa$nca$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <k...@c...fuw.edu.pl>
    <ij25je$ahr$42@inews.gazeta.pl>
    <4d55acfa$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2/11/2011 3:41 PM, mvoicem wrote:

    > No dobra, załóżmy że jestem świeżym wdowcem. Znając PIN - wypłacam z
    > karty ś.p. żony połowę kasy.
    >
    > Ktoś się tego czepia (kto?), ja wykazuję że to był majątek wspólny -
    > konsekwencji brak. Czyż nie?
    >
    > p. m.

    jeśli wykazujesz, że był to majątek wspólny to wypłaciłeś swoją część,
    która nie ma nic wspólnego ze śmiercią i spadkiem więc podstaw do
    czepiania sie brak.

    druga połowa jest masą spadkową, z której minimum połowę też dostaniesz,
    ale dopiero po stwierdzeniu nabycia spadku i ewentualnym dziale spadku.

    jeśli to była karta do konta indywidualnego żony, to na rozprawie
    spadkowej pozostali spadkobiercy mogę wskazać to konto jako masę
    spadkową w całości, bo konto jest indywidualne.
    Jeśli zaprotestujesz to ty musisz wykazać, ze nie całe saldo konta jest
    masą spadkową.
    Jeśli ci sie nie uda, to kasę będziesz musiał oddać tak czy siak.