    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Śmierć właściciela konta
    Date: 27 Mar 2002 14:39:46 +0100

    " Ender" <e...@p...gazeta.pl> writes:

    > Chodzi mi o oplaty jakie musza zostac poiesione w takim przypadku
    > (podatki, oplaty skarbowe itp).
    > Czyli ile z zablokowanej sumy dostaną spadkobiercy?

    Co do oplat w sadzie, to sie nie znam.

    A podatek spadkowy bardzo zalezy od stopnia pokrewienstwa ze zmarlym
    (sa trzy grupy). I dany spadkobierca od spadku do pewnej kwoty
    (zaleznie od grupy ok. 5-10 tys. zl) nie placi podatku, a potem
    progresywnie (w 1. grupie 3-5-7%, w 2.: 7-9-12%, w 3.: 12-16-20%).

    Posiadacz konta w banku moze zrobic tzw. zapis na wypadek smierci (do
    wysokosci ok. 45 tys zl w jednym banku). Te pieniadze bank wyplaca bez
    potrzeby przeprowadzenia postepowania spadkowego (ale podatek spadkowy
    tez sie od nich placi, tyle ze osobno).

    MJ