  • Data: 2009-11-04 22:06:32
    Temat: Re: Sondowanie przed atakiem [Re: Mniej do OFE więcej do ZUS ?]
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hcstau$88n$...@i...gazeta.pl...

    > Dlaczego wszyscy dali sobie wmowic, ze ZUS cokolwiek zarabia? ZUS nic nie
    > zarabia. W ZUSie mozna tylko i wylacznie stracic. OFE daje szanse na
    > wzrost wartosci. W OFE widac kazdego dnia ile ma sie na koncie.

    Tzn. uważasz, że konkretnie ja dałem sobie to wmówić? To jest po prostu
    pewne uproszczenie. ZUS "zarabia" przy użyciu mechanizmu ręcznej waloryzacji
    opartej jednak o pewien wskaźnik rynkowy (przeciętną rentowność obligacji
    czy tam bonów). To daje pewien poziom efektywności "inwestycji", który można
    porównywać z wynikami OFE.

    Sama "kasa w ZUS" jest rzecz jasna kompletnie wirtualna, ale my nie mówimy o
    tej kasie, tylko o wypłacie z podsystemu "ZUS" i wypłacie z podsystemu "OFE
    " otrzymywanej przez emeryta przy założeniu, że wtopił w te dwa podsystemy
    tyle samo kasy.