    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Spłata karty kredytowej - nic nie rozumiem
    Date: Tue, 8 May 2007 07:28:25 +0000 (UTC)

    Dnia 08.05.2007 GwynApNudd <g...@a...pl>
    napisał/a:
    > OK, blondynką nie jestem ale tego nie potrafię zrozumieć.
    > Od 3 miesięcy posługuję się kartą kredytową i chyba sobie
    > nią niedługo zrobię krzywdę. Zobaczcie:
    >
    > Dzień zamknięcia cyklu: 5 (30+24 dni)

    A skąd te +24 dni? :) Cykl się zamyka co miesiąc i od tego cyklu masz X dni
    (pewnie te 24 właśnie) na zapłatę.

> [...]
    > Saldo końcowe: 1 530,39
    > Minimalna kwota spłaty: 76,51
    > Data wymaganej spłaty: 2007-04-30
    >
    > i teraz spłacam kredyt:
    >
    > 2007-04-20: 80,00 PLN
    > 2007-04-26: 1100,00 PLN
    > 2007-05-02: 400,00 PLN
    >
    > na kolejnym wyciągu jednak pojawia się:
    >
    > WYCIĄG NR 3 ZA OKRES OD 2007-04-06 DO 2007-05-07
    >
    > Saldo początkowe: 1 530,39
    > Saldo końcowe: 2 982,41
    > Minimalna kwota spłaty: 149,12
    >
    > oraz pozycja:
    >
    > 2007-05-07 Odsetki -32,48 PLN
    >
    > Za jaki okres są te odsetki i dlaczego??

    Odsetki są naliczane od dnia zakupu do dnia spłaty (w regulaminie
    masz napisane, które transakcje są spłacane pierwsze - pewnie te
    najwcześniej zrealizowane). Odsetki są anulowane pod warunkiem, że do 30.
    kwietnia spłacisz 100% zadłużenia. Jeśli tego nie zrobisz, to są naliczane.
    To jest cały trick.

    Jednym słowem gdybyś spłaciła te 1100 razem z tymi 400, to zapłaciłabyś
    więcej tylko o odsetki od 1100 zł za te pięć dni do 02.05 ;)

    Inaczej mówiąc - jeśli nie zamierzasz spłacić w terminie całości
    zadłużenia, to tę część, którą zamierzasz spłacić, spłać jak najwcześniej
    (najlepiej w dniu obciążenia karty:), bo i tak zapłacisz od tego odsetki.
    Odsetki KK nie płaci się od kwoty, której nie spłaciłaś w terminie, tylko
    od całego zadłużenia do dnia spłaty poszczególnych cześci. No chyba, że
    spłacisz 100% kasy. Wtedy bank łaskawie Ci wszystkie odsetki odpuści.

    Teraz już kumasz? :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/