eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSplata kredytu mieszkaniowego z funduszu inwestycyjnego? › Re: Splata kredytu mieszkaniowego z funduszu inwestycyjnego?
  • Data: 2007-02-23 14:30:48
    Temat: Re: Splata kredytu mieszkaniowego z funduszu inwestycyjnego?
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Lut, 13:53, "NetManiak" <a...@h...com> wrote:
    > Witam,
    >
    > biore kredyt hipoteczny 600tys na splacenie 100% wartosci nowego mieszkania.
    > Po przeniesieniu sie do niego (za kilka miesiecy), chce sprzedac poprzednie
    > mieszkanie, warte ok. 400tys. Zastanawiam sie co wtedy zrobic z uzyskanymi
    > pieniedzmi...
    > Naturalnym rozwiazaniem wydaje sie splacenie kapitalu kredytu. Jednakze, z
    > uwagi na niskie ceny kredytow oraz wysokie zwroty z inwestycji w fundusze
    > powiernicze (w okresie dlugoterminowym - 30 lat) przyszla mi do glowy inna
> [...]

    Nie spłacaj wcześniej kredytu spłacisz go wcześnij stracisz 4 miliony
    złotych.

    Z 600 000 zł po 30 latach oddasz w najgorszym razie 600 000 zł
    kosztów (100 % więcej),
    czyli średnia 20 000 zł (3,33 %) w skali roku.
    zyski z 400 000 zł po 30 latach możemy zgromadzic oszczędności 4
    miliony złotych.

    ,,... skąd można wiedzieć, co będzie za 10 czy 30 lat?".
    Odpowiedź można powiedzieć jest prosta. Z roku na rok zmniejszają
    się koszty kredytu (np. przy kredycie na 30 lat po 5 latach jego
    spłaty mamy koszt już poniesiony jego spłaty z 10 lat, po 10 latach
    jego spłaty mamy koszt już poniesiony jego z 20 lat. Tak, więc w
    trakcie spłaty kredytu spada nam zadłużenie, a spłacanej racie
    odsetkowo kapitałowej przeważa kapitał, a nie odsetki.
    Jeśli spłacamy kredyt i w trakcie jego spłat i stopy procentowe
    pójdą górę, to odsetki wzrosną nam nieznacznie, ponieważ koszt
    pożyczonej kwoty ponieśliśmy na początku.

    Gdy koszt kredytu ze względu na inflację wzrasta, to proporcjonalnie
    muszą wzrosnąć depozyty by mieć środki do obsługuje kredytów
    W 2000 roku oprocentowanie kredytu w PLN było na poziomie 18% i jego
    koszt równał się lokacie 10%, a lokaty mieliśmy 18%. Jeśli
    oprocentowanie kredytu utrzymałoby się do dziś na tym poziomie, to
    koszt kredytu zaciągniętego na 60 miesięcy wynosiłby od pożyczonej
    kwoty 50%, a z drugiej strony zysk z lokaty z kapitalizacją odsetek,
    co roku z tej samej kwoty, którą byśmy pożyczyli, wynosiłaby
    128,77% - 50% koszt kredytu = 78% zysku po spłacie tego kredytu.
    Czytaj Długi Kredyt Krótka Lokata

    Analizując powyższe przykłady i wnioski możemy dojść do sytuacji
    odwrotnej, że przy zakupie nieruchomości, urządzeniu mieszkania, czy
    samochodu angażować jak najmniej własnych środków zaciągając
    kredyt do maksymalnej wartości transakcji, a jeśli kwota kredytu jest
    niewystarczająca do jej zamknięcia z braku zdolność kredytowej
    uzupełniamy ją swoimi środki. Podpisując umowę kredytową możemy
    spokojnie wybierać jak najdłuższy okres kredytowania i nie myśleć
    o jak najszybszej jego spłacie, a każde nadwyżki kapitału
    inwestować w systematyczne oszczędzanie na własną emeryturę.

    Michał Asman

    http://www.waluty.com.pl/article.php?id=15941

    http://www.waluty.com.pl/a15704-koszt_kredytu_w_zlot
    owkach_od_styczni.