  • Data: 2007-10-11 08:55:35
    Temat: Re: Sposób na pułapkę
    Od: lilianna <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    staszek pisze:
    > Witam forumowiczów.
    >
    > Mam problem. Moja kilkuletnia córka, otrzymała spadek po dziadku, mieszkanie
    > własnościowe. Wkrótce za zgodą sądu rodzinnego mieszkanie zostanie sprzedane.
    > Pieniądze chciałbym wpłacić do banku i nie byłoby z tym problemu gdyby nie to,
    > że mam na pieńku z UKS i spodziewam się egzekucji komorniczej.
    > Pytanie brzmi, czy jakikolwiek bank umożliwia założenie rachunku bankowego
    > małoletniemu ?
    >
    > Pozdrawiam

    Witam.
    Sąd podczas rozprawy w sprawie orzeczenia o zgode na przekroczenie
    zarzadu (czyli sprzedaz mieszkania w imieniu córki) zobowiąze Cie do
    oświadczenia co zrobisz ze srodkami uzyskanymi ze sprzedaży. Sąd bedzie
    oczekiwał ze: kupisz inna nieruchość , załaożysz małoletniej konto
    lokacyjne ew. książeczke oszczednościową) . Zgoda na podjecie innej
    czynności raczej wątpliwa.
    W orzeczeniu Sad zobowiąże Cie do przedstawienia aktu notarialnego
    sprzedaży i dowodu na zalożenie konta ( książeczki) na kwotę uzyskaną ze
    sprzedazy.
    Pamietaj o fakcie że maloletnia podlega pod ustawę o podatku dochodowym
    10% od sprzedaży , wiec złóż wniosek o zalżenie córce NIP. Jesli nie
    bedziesz mial środków wlasnych to podczas rozprawy popros sedziego o
    zgode na zapłacenie podatku ze srodków córki.( jest uzasadnienie
    poniewaz to ona jest płatnikiem podatku a ty mozesz nie miec środków)
    Każda potrzeba skorzystania z pozostałej części srodków wymaga
    każdorazowo zgody Sadu.
    Sąd może Cie poza tym zobligować do okresowego sprawozdania
    polegającego na przedstawianiu wyciągów z konta.
    Komornik w żaden sposób nie dobierze sie do konta córki.
    To jest jej absolutnie odrębny majątek.

    to wszystko.
    pozdrawiam