  • Data: 2010-09-11 08:51:37
    Temat: Re: Sposoby logowania się .
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

    > Zaraz, albo user sam z siebie wymyśla łatwe hasła, albo nie. Jak
    > zwykle stosuje "g5D%aA1L" i mu się każe zmieniać co 3 miechy, to
    > nagle przestawi się na "123456"?

    More or less. Raczej chodzi o to, że pojedyncze by miał jakieś trudne,
    a zmieniać będzie na g5D%aA1L.marzec, g5D%aA1L.kwiecien, g5D%aA1L.maj.
    Podpatrzysz jedno, to tak, jakbyś podpatrzył wszystkie.

    > Jak młody zgubił klucz, to wymieniłem.
    > Jakbym np. po wizycie na basenie znalazł na kluczu ślady plasteliny,
    > to też bym tak zrobił.
    > Jak zauważyłem, że mój kod do domofonu wyciekł (kolega syna użył),
    > poprosiłem administrację o zmianę, i... przestawiłem się na
    > korzystanie z cudzych. Oni nie zmieniają, nawet jeśli wiedzą że

    Jak zauważę, że ktoś loguje się do banku na moje hasło, to też to
    hasło zmienię.

    Tylko że wtedy:
    1. Jeśli hasło wystarcza do wyprowadzenia pieniędzy z konta, to
    złodziej nie będzie czekać i wyprowadzi przy pierwszym logowaniu.
    2. Jeśli nie wystarcza, to i tak nic nie ukradnie poza wiedzą o moim
    saldzie. Przykre, ale co tu pomoże zmienianie haseł? Nie daję swojego
    hasła koledze syna. Jeśli ktoś podpatrzy moje hasło dziś, to użyje go
    dziś, a nie za miesiąc, jak już się zmieni.

    Zmiana haseł może odciąć od konta osobę, która hasło _już ukradła_ i
    używa równolegle ze mną, a ja tego nie zauważyłem. To w przypadku
    pewnych zasobów (np. jakieś miejsce, gdzie co pewien czas pojawiają
    się _nowe_ tajne dane) może mieć sens. Tam, gdzie intruz z
    długotrwałym dostępem narobi więcej szkód niż przy jednej wizycie. Ale
    hasło do konta w banku?

    Owszem, jeśli ktoś mi ukradnie dajmy na to kopertę, w której zapisałem
    sobie hasło, to wtedy warto zmienić hasło, w nadziei, że zrobimy to
    szybciej niż słodziej zgadnie, że to hasło i do czego. Odpiowiednik
    tej plasteliny. Ale to ma się nijak do zmian okresowych.

    MJ