  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sposoby logowania się .
    Date: Mon, 20 Sep 2010 11:44:40 +0200

    news:m3iq22nccu.fsf@intrepid.localdomain...

    > Klawiaturka (sprzetowa) jest niepraktyczna - koszty oraz to, ze nie
    > rozwiazuje podstawowego problemu - przechwycenie "przedluzonego" hasla
    > daje dokladnie taki sam efekt jak normalnego.

    Zakładałem, że byłaby to dodatkowa funkcjonalność wprowadzona we wszystkie
    produkowane na świecie klawiaturki - koszt byłby znikomy.
    Jeśli można by tworzyć bezpieczny kanał: klawiaturka-bank to rozwiązywałaby
    ten podstawowy problem.
    Musiałby istanieć jeden (lub kilka, ale ustalonych) światowy standard
    przedłużania, i tworzenia bezpiecznego kanału, aby klawiatura nie musiała
    akceptować żadnych ładowanych w trakcie sesji procedurek itp, co
    zabezpieczało by ją przed trojanami itp.
    Gdyby banki (wszystkie razem) wpłynęły na powstanie nowej specyfikacji
    klawiatury to być może stopniowo problem stałby się ciekawostką historyczną.
    Przypuszczam, że do utworzenia bezpiecznego kanału za pomocą kryptografii
    asymetrycznej potrzebna jest dość duża moc obliczeniowa, ale ta moc już
    obecnie daje się chyba zmieścić w klawiaturce i nie koniecznie bardzo
    podnosząc jej cenę.

    P.G.