    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Srebro i inne
    Date: Tue, 19 Jul 2011 09:10:12 +0200

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 08:39:04 +0200, george napisał(a):

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Tempo spadku siły nabywczej celulozy jest również kosmiczne.
    > Oczywiście nie mierzone w oficjalnym CPI (tu pomocne terminy to
    > substitution, weighting i hedonics przy czym ten ostatni jest the best).
    > Zadam pytanie, co musiałoby sie zdarzyć aby wrtość celulozy przestala spadac
    > w takim tempie ?
    > Wtedy cała reszta lekko wyhamuje i uwolni nagromadzoną energie w postaci
    > jakiejś korekty.
    > Obawiam sie jednak że matematycznie hiperbola długu w świecie ograniczonych
    > zasobów jest nie do obrony.

    Każde pokolenie ma swoje mity ekonomiczne. W latach 70tych istniał mit o
    rychłym wyczerpaniu się zasobów ropy. Dzisiaj na topie jest mit o
    wyczerpaniu wszystkiego (w związku z rozwojem Chin).
    Zresztą podobne mity dotyczą długu państw. Pismaki straszą świat coraz
    większymi liczbami zapominając, że większe liczby wynikają ze wzrostu
    populacji, produktywności czyli krótko - z upływu czasu.
    Tyle tylko że nikt nie policzył dokładnie na jak długo wystarczy surowców i
    jak to się ma do produkcji celulozy. Za to pisać każdy może.
    W każdym razie póki nikt tego nie policzy dla mnie będzie to tylko mit.

    >Albo default przez inflacje, albo default
    > formalny. W obu wypadkach tangibles.

    Albo może default przez zwyczajne spowolnienie wzrostu dla niektórych?
    Skoro nie starcza dla wszystkich, to będzie trzeba się podzielić tym co
    jest.