  • Data: 2003-01-23 16:29:59
    Temat: Re: Stawka odliczeń w Kasie Mieszkaniowej w 2003 ?
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanie - czy wiecie może jaka jest stawka maksymalnych odliczeń w
    > KM na ten rok ? A bardziej ogólnie - na podstawie jakiego wskaźnika
    > (czyjej decyzji) jest ona zmieniana ?

    Stawka odliczeń w KM zależy od ceny jednego metra kwadratowego obliczanego
    chyba za trzy pierwsze kwartały roku poprzedniego. W roku 2003 cena m2 spadła w
    stosunku do roku 2002 w którym wynosiła 2700 zł i wynosi obecnie 2484 zł. Limit
    dużej ulgi mieszkaniowej będzie w związku z tym również niższy (70m2*2484zł) i
    wyniesie 173880 zł. Zwrot podatku będzie więc równy 19%*173880 i wyniesie 33037
    zł (w roku 2002 wynosił 35910 zł). Przy czym w roku 2002 można maksymalnie
    odliczyć 6% z 173880 zł czyli 10432,80 zł co odpowiada ulokowaniu w kasie w
    2003 roku kwoty 34776 zł.

    Maciej Kowalkowski