  • 1. Data: 2002-06-12 22:01:02
    Temat: Re: Stopa procentowa depozytów w Polsce
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello MarekZ!

    12 Jun 02 18:46, MarekZ -> do All:

    M> Realna stopa procentowa to z grubsza stopa nominalna pomniejszona o
    M> wskaznik inflacji i taki wskaznik podawalem, a nie srednia rentownosc
    M> lokaty bankowej po opodatkowaniu.
    M> Lepiej sobie to wyobrazic jako
    M> rzeczywisty koszt pieniadza (bierzesz jakas kwote od banku na rok, po
    M> roku oddajesz iles tam, i liczysz ile tak naprawde Cie to kosztowalo
    M> 'w cenach oddawania').

    Dla mnie REALNA stopa, to wskaźnik _"siły nabywczej pieniadza po okresie"_
    - niezależnie od sposobu jego zainwestowania.
    A bełkot kół zblizonych do MinFin można sobie darować.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2002-06-16 15:27:10
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski"
    <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org> napisał w wiadomości

    > Dla mnie REALNA stopa, to wskaźnik _"siły nabywczej pieniadza po okresie"_
    > - niezależnie od sposobu jego zainwestowania.
    > A bełkot kół zblizonych do MinFin można sobie darować.

    I w czym wolisz wyrazac te sile nabywcza ? W pomidorach czy w lokomotywach ?
    Z tym, ze niezaleznie od sposobu zainwestowania, to oczywiscie masz racje,
    bank podalem tylko jako przyklad, bo dyskusja chyba rozpoczela sie od stop w
    odniesieniu do bankow. A poprawka na inflacje to wlasnie przeciez poprawka
    na w pewien sposob usredniona sile nabywcza, czyz nie ?

    pozdrowienia, Marek