eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Stopa rezerwy obowiązkowej na poziomie 2,0 proc. ma zastosowanie od 30 XI 2021 - NBP | StrefaInwestorow.pl › Re: Stopa rezerwy obowiązkowej na poziomie 2,0 proc. ma zastosowanie od 30 XI 2021 - NBP | StrefaInwestorow.pl
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Stopa rezerwy obowiązkowej na poziomie 2,0 proc. ma zastosowanie od 30
    XI 2021 - NBP | StrefaInwestorow.pl
    Date: Thu, 14 Oct 2021 13:16:18 +0200

    dyskusyjnych:sk7r73$hvg$...@g...aioe.org...
    "J.F" 4srob36280mn.r8ot0vpn3e0l$....@4...net
    >> https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/20211011/stop
    a-rezerwy-obowiazkowej-na-poziomie-20-proc-ma-zastos
    owanie-od-30-xi-2021-nbp

    >Nie zastanawiasz się nad maksymalną wartością tej rezerwy?

    wartosc zalezy od celu, wiec trzeba najpierw okreslic cel.

    Ja tylko patrze od strony bankow, ktore maja jakies depozyty, kredyty,
    i pieniadze/gotowke/zapisy w NBP w wysokosci na codzienne potrzeby.
    A tu nagle sie RPP zbierze, ustali powiedzmy 10%, i bank musi zdobyc
    pare mld w krotkim czasie

    >Zapewne do 3.5% powróci finałowo...

    No, jesli te 3.5% bylo dobre pare lat, to nadal powinno byc dobre ...
    chyba, ze gospodarka pokowidowa inna.

    >Z NBP pożyczasz na 4%, do NBP wpłacasz na okolice 0...
    >To jest własnie pomoc... ;)

    Teraz byc moze inne liczby ... ale moze wlasnie tak ma byc - niech
    zarzad banku dba, aby nie zabraklo.

    >Aby było jasne -- nie bronię LCzarneckiego,
    >gdyż miałem zbyt wiele problemów z Getin...

    Ja tylko o tym, ze wiekszosc naszych bankow ma spore "kapitaly
    wlasne", nawet Getin,
    a Idea nie miala.

    A jak sie godzi rezerwe obowiazkową z pożyczką w NBP ?

    J.