    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Strategia depozytow na 3-6-12M
    Date: Wed, 29 Sep 2010 09:51:02 +0200

    "NZSNNW" <n...@o...pl> wrote in message
    news:7d75.0000089c.4ca2e9a0@newsgate.onet.pl...
    > Co dzis jest bardziej sensowne, jakie lokowanie nieduzych kwot?
    > (piecstetkilkadziesiat zlotych)
    >
    > Dzieki grupie i kalkulatorom wiem juz jakie sa kwoty optymalne w Open
    > Finanse.
    >
    > Teraz pytanie o strategie:
    >
    > Na ostatnim posiedzeniu RPP poddana glosowaniu byla propozycja podwyzki
    > stop.
    >
    > Jak teraz lokowac, jakie depozyty sa sensowniejsze:
    >
    > Krotkie terminy, 3 miesiac z nastawieniem, ze jednak podwyzka nastapi?
    >
    > Czy raczej nie liczyc na podwyzki w najblizszym terminie i lokowac na 6
    > lub 12
> [...]

    Optymalne w oczekiwaniu na ruch wyprzedzajacy RPP sa depozyty 3-m oraz 6-m.
    Na dluzej bym nie lokowal. Inna kwestia jest reakcja bankow na podwyzki.
    Dzisiejsze stawki Opena i tak przebijaja WIBOR, takze trudno wyrokowac
    jakie bedzie rozwarcie miedzy stopa NBP a depozytami. Sytuacja na swiecie
    jest daleka od stabilizacji, to pewnie wciaz mozemy oczekiwac na wyzsze
    stopy dla depozytow niz te centralne.
    Inna kwestia jest ukrywanie stanu finansow publicznych, a to w konsekwencji
    moze doprowadzic do skokowej przeceny PLN jak i gwaltownej podwyzki stop
    NBP; o terminie trudno prorokowac, ale moze to juz nastapic w okresie roku
    lub 2, 3-lat- przed tym nie zabezpieczysz sie zadna lokata, jedynie zamiana
    czesci oszczednosci PLN na waluty obce.