  • Data: 2006-01-15 18:55:26
    Temat: Re: Suma kontrolna?
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arkadiusz Ryćkowski wrote:

    > Nie wiem jaki tam jest algorytm ale jeśli zwykłe modulo to chyba trzeba
    > by się pomylić ze 2 razy
    > i ta druga pomyłka musiała by być dość szczególna
    > Jeśli są wagi jak pisze kologa to istotnie zmiejsza się kombinacje cyfr
    > jakie trzeba by wklepać żeby suma wyszła taka sama

    Wagi są w numerach banków (tych ośmiocyfrowych), w NRB wag nie ma.

    A sprawdzanie dla NRB wygląda tak:

    - utwórz IBAN (dodaj na początku kod kraju PL)
    - przesuń 4 pierwsze znaki na koniec,
    - zamień litery na dwucyfrowe liczby wg tabeli zamiennikówL A=10, B=11,
    ... Y=34, Z=35
    - podziel całkowicie liczbę z kroku 2 przez 97,

    Jeśli reszta z dzielenia wyniosła 1 to numer IBAN jest prawidłowy.

    PG