  • Data: 2010-12-15 12:42:43
    Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4d08b572$0$20993$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Czyli scenariusz Grecki :-(

    Może i grecki czy tam irlandzki, ale co takiego straszliwego się tam stało?
    Trwa przestała rosnąć? Krowy przestały mleko dawać a drzewa oliwki? Grecja w
    ostatnim czasie od dawna była państwem ubogim. Irlandia dokonała
    gigantycznego skoku i ten obecny kryzys tego nie zmieni.

    > W tym wątku już się na ten tamet rozpisywałem mocno. Związek jest ścisły i
    > ogromny....
    > Począwszy od sposobu "kreacji" pieniądza... vide rola Banków Centralnych w
    > kreowaniu pieniądza z powietrza.

    A to ciekawe jakich argumentów użyłeś. Mógłbyś je powtórzyć zebrane? Bo
    wątek jest rozbudowany i nie chce mi się szukać, a bardzo chętnie bym się
    odniósł.

    > Podmiot, którego prawo się nie ima. Żadne inny podmiot nie może Cię
    > legalnie okradać jeśli brakuje mu "paliwa".
    > Państwo może zmienić prawo i już ma kasę - spróbuj nie płacić!
    > Polska nie jest państwem prawa bo prawo nie może być narzędziem w rękach

    Zgoda, ale nie o tym tu się toczy dyskusja. Ja na przykład mogę mieć w
    pewnych okresach chęć zainwestowania jakichś środków w instrument nie dający
    dużego zysku ale jak najbardziej pewny. Obligacja państwowa jest właśnie
    takim instrumentem, właśnie ze względu na możliwość instrumentalnego
    zastosowania prawa. I co, zabronisz istnienia takiego instrumentu, skoro
    jest na niego popyt? Bo jak rozumiem chcesz aby w ogóle nie istniały
    obligacje państwowe.