    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: To mi dopiero Expres
    Date: Fri, 22 Sep 2023 22:12:21 +0200

    > Cóż, wniosek z tego - trzymać kasę w mbąku.
    > I sprawić, żeby nowa kasa też trafiała do mbąka.
    > A co, niech płacą za twoje wypłaty, skoro tak chcieli ci zrobić dobrze ;>
    > Przy okazji oczywiście spełnisz warunek bezpłatności.
    > Chyba że w citku jakieś oszczędnościowe jest.

    Konto miało kiedyś jakieś zalety więc skorzystałem z jakiejś promocji.
    Konto wymagało wtedy chyba 5k miesięcznie wpłat, aby było bezkosztowe to
    przekazałem koledze, że wypłaty z firmy ma mi tam przelewać.
    Nie chcę mu niepotrzebnie mieszać. Jak będzie koniecznie trzeba to
    zmienię z powrotem na mBank.

    > Napisać raz jeszcze, krótko z poleceniem (bo prosić ich nie będziemy)
    > dokładnego wyjaśnienia, co się stało, i czego nie robić, by się nie powtórzyło.
    > Wspomnieć o Rzeczniku Finansowym, UOKiK oraz mediach ;>

    Już wcześniej napisałem drugi raz, ale nie z góry a z zapytaniem, czy
    jestem w stanie skądś wiedzieć, przed kliknięciem potwierdzam, że
    pójdzie jako Express. Nie sprawdzałem, czy coś napisali.
    Należę do ludzi mających mało czasu. Teraz (21:57) właśnie próbuję jak
    najszybciej odpisać i wybrać się w końcu z pracy do domu.

    > Mnie najbardziej ciekawi ta "metodyka autoryzacji zleceń".
    > Obstawiam, że przelew był za duży i poszedł do białkowej weryfikacji.
    > A że skończyły się czasy "citi home office" (gdzie decyzje kredytowe przychodziły
    > w sobotnie przedpołudnia ;) to nikogo tam nie było.
    > Jeszcze ciekawsze,że doczłapał dopiero w poniedziałek o 12 - dolce vita w tym citku
    :)

    To nie jest pewna informacja. Jak żona w samochodzie usiłowała ustalić
    co się z tym dzieje to mówiła coś w stylu, że jest jako do zrealizowania
    w poniedziałek o 11. Nie mam pojęcia gdzie to widziała i czy czegoś tu
    nie zmyśliliśmy.
    Olaliśmy temat. Koło 12 w poniedziałek żona powiedziała, że doszły i
    chyba też powiedziała, że jak sprawdzała o 9-ej to nie było.
    Ja przyjąłem, że poszło zwykłym Eliksirem.

    > Póki co możesz spróbować z santanderem - jako (chyba) jedyny pozwala
    > na wystawianie czeków blik ze "zwykłego" ST.

    W Santanderze zasadniczo mamy 0. Konta nie zamknąłem bo wydaje mi się,
    że jako klient bardziej normalnie załatwię co tam trzeba z hipoteką
    (kredyt spłacił się już ponad 2 lata temu, ale to trzeba coś załatwić -
    to trzeba mieć czas).
    Coś tam przelewamy (żona pilnuje), aby minimalizować opłaty za konto.
    Może trzeba zmienić na jakieś inne (mamy takie co już go nie ma "Aktywni
    50+"). Aby przeanalizować za i przeciw zmiany też trzeba czasu.

    Żeby się rozeznać po jaki gwint potrzebne by mi było blikowanie też
    potrzeba czasu.

    > Co do czeków - ostatnio coraz więcej firemek zaczyna korzystać z przelewy24,
    > ale we wq*ąco okrojonej wersji bez możliwości płatności kartą - jedynie "szybki
    przelew"
    > albo blik.

    Ja od zawsze korzystam, z szybkich przelewów i nie wysuwam nosa poza.
    Mam awersję do podawania gdziekolwiek danych karty. Tak rozumiem Twoje
    hasło o 'płatności kartą' bo to, że z mBanku szybki przelew jest (prawie
    zawsze) z KK to dla mnie to szybki przelew a nie płatność kartą.
    Prawie na pewno działa to dla KK żony i nie działa dla mojej KK.

    > Przy okazji sprawdzę, czy działają czeki blik

    Nie rozumiałem o czym piszesz, ale chyba mniej więcej zrozumiałem.
    Musiałbym ogarnąć czym się różni zwykły blik od czeków blik.

    No i się zrobiła 22:12
    P.G.