    From: fatso <f...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Uczmy sie od Irlandczykow
    Date: Sat, 19 Sep 2009 09:20:29 +0100

    ViRuS wrote:
    > I tak nic nie przebije tluczenia limitowanych serii monet, najlepiej z
    > papiezem i sprzedawanie ich za przynajmniej 2x wartosc kruszcu.
    > Odwolywanie sie do próznosci to najlepszy chwyt marketingowy, bo nie
    > trzeba sie za bardzo tlumaczyc z wysokiej ceny. Oczywiscie tych serii
    > to wychodzi tyle ze juz malo kto sie w tym lapie a katalogi
    > numizmatyków pekaja w szwach. "Limitowana seria" dziala jak magnes nie
    > tylko w numizmatyce, wychodza juz "limitowane" serie samochodów,
    > ciuchów, a nawet plyt glownych do kompa, które i tak wczesniej czy
    > pózniej beda warte zero :)

> [...]
    virus, mysmy to juz kiedys dyskutowali to ze slynnym Expertem(gdzie on
    dzisiaj, zyje?)
    Expert namawial by trzaskac srebrne monety, jak leci: kwiatki, bratki,
    szmatki.
    Ja zauwazylem, ze cwanie Mennica Panstwowa daje tam w srebrze ulamek
    wartosci, powiedzmy 25% ceny.
    Ale to i tak sie oplaci zbieraczom bo za rok, dwa az sie zdziwisz, kiedy
    ceny srebra wzrosna skokowo.
    Z punktu widzenia ekonomii panstwa to doskonala metoda na sciagniecie
    popytu ze spoleczenstwa, reguluje rynek.