eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiVW-token za 1zlRe: VW-token za 1zl
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VW-token za 1zl
    Date: Tue, 19 Apr 2005 23:12:51 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 88
    Message-ID: <d43shc$9ia$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <d432go$l1l$1@news.onet.pl> <d432kc$d9v$1@news.onet.pl>
    <d433qa$3ie$1@nemesis.news.tpi.pl> <d438f5$a66$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: kielce-tpnet-2.klc.vectranet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1113945452 9802 80.48.255.248 (19 Apr 2005 21:17:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Apr 2005 21:17:32 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:344981
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam,
    > To juz wyglada na objaw paniki w banku. Wyglada na to że zaczeły spływać
    > masowo wypowiedzenia (mija tydzien od upublicznienia pomysłu )- pomimo
    > tego
    > że nie informowali wprost o zmianie opłat.

    Dziwne, że nie wiedzieli, że tak to się skończy. Moim zdaniem szybko
    spuszczą z tonu bo w poprawę funkcjonalności m.in. wprowadzenie karty
    kredytowej czy ciekawego cobrandu (pasowałoby udzielanie zniżek posiadaczom
    kart VWBD w salonach samochodowych grupy VW, tzn VW, Skody, Seata i ew.
    Audi) raczej nie wierzę.

    Teraz juz jakoś dało sie umieścić
    > informacje na pierwszej stronie. Ja sie tylko zastanawiam czy taki bank
    > jest
    > godny jakiegokolwiek zaufania aby mu powierzyć własne pieniądze.

    Nie jest godny zaufania a jego funkcjonalność w stosunku do ceny (stosunek
    jakość/cena po 1 maja 2005 wypadnie żałośnie).

    Przecież
    > tam pion obsługi detalicznej i marketingu nie osiagnał pod wzgledem
    > kompetencji nawet miernego poziomu. Oni zupełenie nie zdają sobie sprawy
    > na
    > jakim rynku działaja, kto jest ich klientem, czego klient oczekuje,
    > pojęcia
    > przewidywalność i zaufanie to dla nich pojęcia z kosmosu.

    Chyba nie do końca poznali polski rynek. Takie rzeczy były dobre na
    raczkującym rynku bankowości 10 lat temu.

    To nawet co
    > zdolniejsi studenci na praktykach lepiej by sobie poradzili z tą
    > sytuacja -
    > a pewnie by do niej nawet nie doprowadzili.

    Gdybym miał praktykę w VWBD to bym im pokazał ofertę konkurencji (biały
    wywiad konkurencji), stronę www.kartyonline.pl i zaproponował ewentualnie
    wprowadzenie opłaty 1 zł/mies w zamian za to dalej darmowe przelewy i
    poprawę jakości obsługi (lepszy serwis WWW, zabezpieczenie kart technologią
    3D Secure, wprowadzenie kart EMV itp.). Nawet gimnazjaliści wiedzą, że
    "terapia" szokowa (a VWBD takową zastosował) nie jest dobrym rozwiązaniem. W
    tym przypadku klienci udaremnili to zagranie poniżej pasa składając masowe
    wypowiedzenia (miałem nieużywane konto w VWBD, które zlikwidowałem na końcu
    lutego, jak widać w samą porę).

    Ciekawe czy ktoś pożegna sie ze
    > stołkiem - bo strategia obecnego zarządu to jakiś smieć, stek niespójnych
    > bzdetów - bo tylko tak można nazwać prowadzoną od czterech miesięcy
    > kłamliwą
    > kampanie reklamową ("bank zadowolonych klientów" - ja myśle ze ci klienci
    > sie własnie ostatnio zgłaszają do banku wyrazić swoje podziękowania i
    > wdzięczność za perfekcyjną obsługę.)

    Biorać pod uwagę, że VWBD jest bankiem prywatnym parę osób powinno wylecieć
    ze skierowaniem na obowiązkowe szkolenie z podstaw marketingu (chyba nie
    uważali na studiach).

    > Opłata za zakup tokena jest już załosna, a jej uzasadnienie to ksiązkowy
    > przykład brnięcia w kłamstwo: "potwierdza także konsekwencję banku w
    > dążeniu
    > do maksymalizacji korzyści Klientów wykorzystujących ten kanał dostępu do
    > rachunków." a od 1 maja 2006 - 36PLN opłaty za token który już
    > teoretycznie
    > będzie należał do klienta - pomysł genialny w swojej prostocie.

    Ciekaw jestem, czy po roku token (dotyczy to nie tylko VWBD) rzeczywiście
    przechodzi na własność klienta, bo na WWW banku nic się o tym nie mówi. Ja
    swój (już nieważny z napisem off) wolałem odesłać a następnie kupiłem sobie
    na Allegro taki sam jeszcze działający SecurID (zaczynam zbierać tokeny).
    Swoją drogą dodam, że token kosztuje kilkaset zł (sytuacja podobna jak z
    dotowanymi komórkami) co jednak nie daje bankowi prawa do zbytniego
    zdzierstwa (cóż pozyskanie klienta kosztuje).

    PS
    Czy do edirect i plus konta są dwa oddzielne tokeny bo jeśli tak to w jaki
    sposób odróżnić je od siebie (tokeny tego typu nie mają oznaczeń
    identyfikujących bank i konto, z którym są powiązane).

    W zasadzie
    > to czekam na jeszcze ciekawsze pomysły z ich strony - a pewnie będą (ale
    > na
    > szczęście już nie za moje pieniądze).

    Może po szokowym szkoleniu z marketingu i zasad panujących na konkurencyjnym
    rynku opamiętają się.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1