  • Data: 2008-06-09 17:52:11
    Temat: Re: Visa Electron w Niemczech?
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Irokez pisze:
    > Za to tam gdzie są jakieś atrakcje turystyczne nie powinno być problemu
    > - akurat byłem w Schwangau i tam byle butik z pamiątkami nie robił
    > problemów. Hotele też w różnych miejscach.
    >
    > PS. na czym polega te 'lokalne EC' ? tylko z niemiec czy wydane tylko
    > przez sieć, tu Kaufland?

    Niemcy mają po prostu swoją lokalną kartę płatniczą i jest ona
    honorowana praktycznie wszędzie.

    Co ciekawe - ichnie EC są wydawane np. w systemie Maestro - ot taka
    ciekawostka - oni sobie mogą do .pl przyjechać i tymi swoimi wynalazkami
    płacić bez problemu ;) Ale Ty swoim Maestro w tym Kauflandzie już byś
    nie dał rady zapłacić.

    A karty globalne (czyli Visa/MC) są honorowane tam, gdzie panoszą się
    turyści i tym podobnych (np. stacje benzynowe, hotele, etc.).

    Ale zdaje się, że ich podejście do kart się powoli zmienia i punktów
    akceptujących karty globalne jest co raz więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil 'czemu' Bista